سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ طرح صنعتی در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

رئیس جمهور امروز به صورت ویدیو کنفرانس چند پروژه صنعتی در مناطق آزاد را افتتاح کرد از جمله این موارد۸ پروژه در اروند بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،حسین گروسی سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های صنعتی و سرمایه گذاری که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: امروز ۶ پروژه افتتاح و ۲ پروژه که شامل تامین برق ۴۰۰ مگاوایتی و ساخت و تامین واحد جداسازی هوا بود.

او ادامه داد: این پروژه ها با چهارده هزار و چهارصد و بیت و هفت میلیارد سرمایه گذاری داخلی و یک هزار و پانصد و نود و سه  سرمایه گذاری خارجی اجرا و به بهره برداری رسید.

گروسی از ایجاد بیش از ۲ هزار موقعیت اشتغال در اروند پی افتتاح این پروژه ها خبر داد و افزود: در قالب افتتاح این هشت پروژه ۹۰۷ اشتغال مستقیم و یک هزار و سیصدو بیست و دو  اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده که قابل افزایش است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به برشماری پروژه های افتتاح شده پرداخت و گفت: از جمله پروژه های افتتاح شده پایانه فروش آنلاین و دستگاه خودپرداز، سردخانه ۲ مداره ۵ هزار تنی، تولید کلید مینیاتوری و لامپ های Led، مرکز نوآوری اروند، تولید فیلتر روغن و صنایع بهداشتی درمانی است.

گروسی با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری اروند آن را عامل توسعه و پیشرفت دانست و بیان کرد: مرکز نوآوری که امروز افتتاح شد بر پایه اقتصاد دانش بنیان و تکیه بر زیست بون  نوآوری و فناوری، اقتصادی، انرژی و کشت و صنعت خواهد بود و زمینه اشتعال ۳۰۰ جوان را فراهم می کند که این تعداد تا پایان امسال به ۵۰۰ نفر می رسد.

او همچنین به راه اندازی مرکز تولید کلید های مینیاتوری اشاره کرد و گفت: اروند با این افتتاح، قطب صنایع هایتک غرب کشور خواهد بود چرا که به جزء این مرکز پنج واحد صنعتی دیگر در این زمینه فعالیت می کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه ظرفیت های منطقه آزاد اروند را برشمرد و بیان کرد: منطقه آزاد اروند با سی و هفت هزار و چهارصد هکتار مساحت و پانصد هزار جمعیت دارای دو بندر آبی خرمشهر و آبادان و بندر خشک شلمچه است  و دوهزار هکتار سایت صنعتی دارد.

گروسی به دستاورد های دولت دهم و یازدهم در این منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار میلیارد ریال زیرساخت ایجاد و خروجی آن نه میلیارد دلار صادرات از طریق مرز شلمچه داشته است.

او افزود: در این مدت یازده هزار میلیارد سرمایه گذاری داخلی و پانصد و هفتاد هزار میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شد که موثرترین نقش را در اقتصاد مقاومتی داشت.

حسن روحانی رئیس جمهور هم در این آیین گفت: منطقه آزاد اروند نخستین منطقه ای بود که در سفرهای استانی خود قول توسعه به آن داده بودم که این منطقه توسعه یافت و همین باعث حرکت در شهرهای آبادان و خرمشهر شد و امید است در مسیر توسعه در محور استراتژیک قرار گیرد تا بتوان شاهد تحولات بنیادی بود.

او از توافق با عراق برای اتصال خط راه آهن هم خبر داد و افزود: توافق با کشور عراق در رابطه با اتصال راه آهن خرمشهر به بصره انجام شده و این مورد از جمله مباحثی بود که مدت اخیر به صورت ویژه دنبال می شد چرا که می تواند راه آهن ایران را به عراق و مدیترانه متصل کند.

  امروز در منطقه آزاد اروند هشت پروژه شامل پایانه فروش آنلاین باسیم و بدون سیم  با حجم سرمایه گذاری یک هزار و دویست و چهل و پنج میلیارد و ظرفیت اشتغال ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم افتتاح شد.

همچنین در این آیین افتتاح از فعال سازی پست برق ۴۰۰ مگابایت و ساخت و تامین واحد جداسازی هوا که با چهار هزار و هشتصد  میلیارد ریال راه انداری شده و ۱۴۳ موقعیت اشتغال مستقیم و ۱۹۰ موقعیت غیر مستقیم ایجاد کرده  رونمایی شد.

سردخانه ۲ مداره ۵ هزار تنی با ۴۴۲ میلیارد ریال و ۱۱۵ نفر اشتغال مستقیم و ۲۲۵ نفر اشتغال غیر مستقیم، طرح تولید کلید مینیاتوری و لامپ های LED و چراغ با ۴۲۸ ریال و ۹۵ نفر اشتغال مستقیم و ۱۶۰ نفر اشتغال غیر مستقیم،  تولید عطر و ادکلن،لوازم بهداشتی با ۲۷۲ میلیارد ریال و ۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۷۰ نفر اشتغال غیر مستقیم، شتاب‌دهنده با ۴۰ میلیارد ریال و ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۳۱۰ نفر اشتغال غیر مستقیم و تولید فیلتر روغن موتور با یک هزار و پانصد و نود و سه  هزار  یورو با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ نفر و غیر مستقیم برای ۲۴ نفر توسط سرمایه گذار چینی از دیگر پروژه های افتتاح شده بود.

انتهای پیام/ ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.