سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان:

مراقب صدای دشمن از حلقوم کاندیدا‌ها باشید+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی درخصوص نفوذ و فتنه درانتخابات پیش رو تذکر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نماز عید سعید فطر امروز به علت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس  با حضور مردم در چند نقطه از شهر کرمان و در فضای باز از جمله مصلای امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد. 

 حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی امام جمعه کرمان،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز عید فطر امسال که با حضور جمع کثیری از مردم روزه دار کرمان در فضای باز مصلای امام علی شهر کرمان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزارشد، گفت: شرایط جهان اسلام حساس است و باید برای مسلمین مظلوم دنیا به ویژه برای مظلومین در افغانستان مخصوصا کودکان و زنان افغانی و مظلومین فلسطین که سال‌ها رژیم غاصب اسرائیل، زن و بچه آن‌ها را به خاک خون کشیده و کشورشان را مورد تجاوز قرارداده است، امروز دعاکنیم. 

او تصریح کرد :امیدواریم فلسطین اشغالی که سال‌ها در حال مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل است، نجات پیدا کند و هرچه سریع تر جهان شاهد نابودی این رژیم جعلی باشند. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: انتخابات، مساله مهمی است که نباید به بهانه‌های مختلف از حضور در آن کنار رفت؛ چرا که پشتوانه هر نظامی است.

او مردم را نسبت به سه نوع صدا در ایام انتخابات که نتیجه نفوذ و یا فتنه است هشدار داد و افزود: مواظب نفوذ و فتنه باشیم؛ چرا که فتنه و نفوذ ریشه‌ها و مصادیقی دارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی  تصریح کرد: سه نوع صدا ممکن است از کسانی که کاندیدا یا طرفداران آن‌ها هستند در ایام انتخابات شنیده شود که باید مواظب باشید.

او گفت: یک صدا که صدای دشمن و نه صدای جمهوری اسلامی است این است که برخی افراد حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند، ممکن است مراکز قانونی کشور را مورد تهدید و لجن پراکنی قرار داده و قانون  را زیر سوال ببرند و این صدا ممکن است از طرف کسانی که بار‌ها از مردم رای گرفته و قبلا مسئولیت‌هایی در کشور داشته اند، شنیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه زیر سوال بردن شورای نگهبان و انتخابات از صدا‌های مورد تایید دشمن است، بیان داشت: صدای دوم صدایی که از روی هوا و هوس است و منیت در آن وجود دارد که از سوی افرادی که کشور را برمحور خود تعریف می کنند و اگر خودشان پیروز شوند آن انتخابات، انتخابات درستی است، شنیده می‌شود.

او تاکید کرد: این افراد؛ اگر در مراحل گزینش تایید نشوند، مراکز حساس و قانونی کشور را زیر سوال برده و تهدید می‌کنند که امیرمومنان علی (ع) هم در مورد این مدل صدا تذکرداده اند.

امام جمعه کرمان گفت: صدای سوم که یا ریشه در نفوذ و یا فتنه دارد از سوی افرادی است که شعار‌های سازشکارانه و منفعلانه سرداده و فکر می کنند با این شعار‌ها می‌توانند آرای مردم را جلب کنند که باید مراقب باشیم اسیر این نوع صدا‌ها نشویم.

او با بیان اینکه امیدوارم در این مقطع حساس تاریخ، تحت زعامت رهبر انقلاب انتخاباتی با مشارکت بالا داشته باشیم تا شخصی که رای می‌آورد با پشتوانه قوی امور را در دست بگیرد، افزود: امیدوارم از این انتخابات که از حساسیت بالایی هم برخوردار است ،سربلند بیرون بیاییم. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: انتخابات و حضور حداکثری در رای گیری هم در بخش شورا‌ها و هم ریاست جمهوری اهمیت زیادی دارد؛ چرا که کسانی که به شورا می‌روند باید به آبادانی شهرو روستا کمک کرده و کار کنند و هم در بخش انتخاب ریاست جمهور؛ اگر کسی با آرای بالا رییس جمهور شود، قطعا با مدیریت قوی تری کار می‌کند.

او در بخش دیگری از خطبه های نماز عید فطر با بیان اینکه ماه رمضان و ماه غفران الهی با عید فطر به پایان می رسد و باید تلاش شود همراه با ارتقای اخلاقی و معنوی برای ما باشد، گفت: امام علی (ع) می فرمایند: کسانی هستند در دنیا اعمال و رفتار پاک دارند و چشمشان گریان است و در برابر خدا و از خوف خدا اشکشان جاری است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: آنان شب هایشان با خشوع و استغفار سپری می‌شود و روز هایشان نیز در اثر ترس از خدا و ترس از گناه، مانند شب هایشان است، این رعایت تقوا است که ما را در مسیر جلب رضایت حق می‌گذارد. 

 

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.