سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار رئیس کمیسیون برجام و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

انریکه مورا و رافائل گروسی نشستی با محوریت توافق هسته‌ای ایران برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، امروز (چهارشنبه) از نشستی با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، خبر داد و اعلام کرد در این دیدار درباره توافق هسته‌ای ایران به مذاکره پرداخته‌اند.

مورا در پیامی توییتری نوشت: «خوشحالم که با گروسی ملاقات کردم و آخرین تحولات برجامی را بررسی کردیم.»

این مقام ارشد اروپا که ریاست کمیسیون برجام در وین را برعهده دارد، در ادامه افزود: «از اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران بسیار سپاسگزاریم.»

این در حالی است که به تازگی رافائل گروسی تأکید کرده بود که آژانس مذاکرات فنی را به موازات مذاکرات سیاسی در وین با هیئت ایرانی انجام می‌دهد.

همچنین این مقام ارشد بین‌المللی از این آمادگی خود برای سفر به تهران خبر داده و برای انجام مذاکره درباره هر توافق جدیدی که به آژانس اجازه دهد عملیات نظارت و بازرسی تأسیسات ایران را ادامه دهد، تمایل نشان داده بود.

جمعه هفته گذشته چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از آغاز رایزنی‌های فنی برای نگارش پیش‌نویس توافق خبر دادند. این نشست در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

همچنین روز گذشته «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، در پیامی از دیدار طرف‌های برجامی با هیئت آمریکایی خبر داد و نوشت: «در میان جلسات رسمی کمیسیون مشترک برجام جلساتی غیر رسمی نیز برگزاری می‌کنیم. به‌طور مثال امروز با هیئت آمریکایی دیداری بدون حضور ایران داشتیم.»

پیش از این «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، با بیان آن‌که ایران در مذاکرات وین جدی است، گفته بود «این که تا چه اندازه ایرانی‌ها بخواهند اقدام کنند و این جدیت تا چه اندازه است، موضوع متفاوتی است.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.