سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمب چاه‌های غیر مجاز در یزد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد از پلمب ۱۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جواد منصوری، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: سال گذشته ۱۱۵ حلقه چاه غیرمجاز با برداشت حجم آبی معادل ۸۰۰ هزار متر مکعب پلمب شد.

او از برنامه ریزی برای حفاظت از منابع آب در قالب نقشه راه خبر داد و افزود: خشکسالی‌های چندین ساله و کاهش حجم مخازن آب زیر زمینی، تامین آب پایدار را بسیار دشوارتر کرده است و باید با تامین نیاز، مدیریت مصرف نیز در دستور کار قرار گیرد.

منصوری همچنین از تدوین سند سازگاری با کم آبی استان خبر داد و گفت: مقادیر صرفه جویی در این سند، طی ۲ مرحله و تا سال ۱۴۱۰ برنامه ریزی شده و دقیقا مشخص شده است هر بخش چه مقدار صرفه جویی باید انجام دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد تسریع پروژه نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی از سال ۱۳۹۴ را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد و افزود: در سال ۱۳۹۹، ۳۸۰ حلقه چاه کشاورزی دیگر مجهز به کنتور هوشمند آب شد تا در مجموع از حدود ۲۳۰۰ حلقه چاه فعال کشاورزی ۲۰۰۰ حلقه چاه در سطح استان مجهز به کنتور شود.

منصوری افزود:کنترل اضافه برداشت‌ها از طریق تقلیل منصوبات، خاموشی چاه‌ها و تحویل حجم آب برای چاه‌ها با شرایط مختلف انجام شده که این اقدام منجر به کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی شده است.

او یادآور شد: با توجه به کاهش ۳۸ و ۲۵ درصدی بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و میانگین بلندمدت، ضرورت استفاده بهینه ازمنابع آب در همه بخش‌ها لازم است و همچنین توجه به کاهش کیفیت منابع آب زیر زمینی و اجبار به اختلاط با آب کیفی جهت رسیدن به حد مناسب برای شرب، اهمیت مدیریت مصرف این بخش، در تابستان پیش رو را نمایان می‌سازد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.