سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر بهزیستی شمیرانات:

۵۵ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در شمیرانات فعال می‌شوند

عمادی گفت: هموطنان می‌توانند با مراجعه حضوری به پایگاه‌های بهزیستی شمیرانات در روز عید فطر، زکات فطریه خود را بپردازند.

علیرضا عمادی، مدیر بهزیستی شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعبیه پایگاه‌هایی برای دریافت زکات فطریه توسط بهزیستی شمیرانات اظهار کرد: طبق مصوبه شورای زکات و جلسه‌ای که با حضور فرماندار شمیرانات، بهزیستی شمیرانات، کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت، قرار است ۵۵ پایگاه در روز عید فطر برای جمع آوری زکات فعال شوند.

وی افزود: از این ۵۵ پایگاه، ۳۸ مورد دولتی و وابسته به خود بهزیستی شمیرانات هستند؛ این مراکز در ارشاد، لواسانات، اوشوم فشم، شیرخوارگاه آمنه، خود ستاد شمیرانات و ... مستقر شده اند و ۱۷ مرکز نیز خصوصی و مردم نهاد هستند که فرم پر کرده اند و مجوزشان صادر شده است.

عمادی تصریح کرد: تمام صندوق‌ها باید لوگوی دبیرخانه شورای زکات داشته باشند و در غیر این صورت، نیروی انتظامی موظف به جمع آوری این صندوق‌ها است.

مدیر بهزیستی شمیرانات گفت: تمام صندوق‌ها پلمب هستند و چه متعلق به مراکز دولتی باشند، چه مراکز خصوصی، در حضور کارشناس باز و شمارش می‌شوند.

عمادی در پاسخ به اینکه این مبالغ صرف چه کاری می‌شود، تصریح کرد: یک هفته پس از شمارش، مشخص می‌شود مبلغ هر صندوق صرف چه کاری می‌شود. خود بهزیستی شمیرانات، مبالغ را صرف محرومان و نیازمندانی می‌کند که معاونت مشارکت‌های مردمی مشخص کرده است.

مدیر بهزیستی شمیرانات تصریح کرد: زکات فطریه، کفاره و سهم سادات، طبق مصوبه شورای زکات و دستور مقام معظم رهبری پخش می‌شوند.

وی درباره ساعت کاری پایگاه‌ها در روز عید فطر گفت: پایگاه‌ها در روز عید فطر، از ساعت ۶ صبح تا شب فعال هستند، البته طبق مجوز شورای زکات، مراکز تا ۳ روز می‌توانند فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فطریه ، ماه رمضان ، زکات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود