سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۸ خانه هلال در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸ خانه هلال همزمان با هفته هلال احمر در مناطق روستایی این استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا میر بهاالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.

او ادامه داد: هدف اصلی از توسعه خانه‌های هلال، برگزاری دوره‌های آموزش همگانی کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات در شهرستان‌ها و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیرو‌های امدادی هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با افتتاح این خانه‌ها تعداد خانه‌های هلال استان به ۲۱۳ خانه افزایش یافت.

او از افتتاح نخستین بیسیم دیجیتال (DMR) در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: راه اندازی این بیسیم علاوه بر اینکه بر کیفیت دریافت صوت ورودی و خروجی و توان ارسال دیتا از طریق بیسیم (پیامک) را به همراه دارد می‌تواند به تلفن همراه متصل و توان استفاده همزمان بی‌سیم‌های دیجیتال و آنالوگ را با ارسال موقعیت جغرافیایی نیرو‌های عملیاتی در حین عملیات در سریعترین زمان ممکن انجام دهد.

میربهاالدین هدف از راه اندازی این سیستم را رسیدن به یک شبکه دیجیتال کم هزینه و مقرون به صرفه عنوان کرد و گفت: در این راستا چهار دستگاه بیسیم دیجیتال دستی و یک دستگاه بیسیم سیار به مرکز کنترل عملیات امداد و نجات استان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.