سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید و عرضه محلول نانوکلوئید نقره ساخت شرکت دانش بنیان

عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی و عضو هیات مدیره شرکت زیما گفت : محلول نانوکلوئید نقره ساخت شرکت دانش بنیان زیست یار مهر اندیش (زیما) است که در غلظت‌های مختلف از ۱۰۰ ppm تا ۱۰۰۰ ppm تولید و عرضه می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرید رضایی عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی و عضو هیات مدیره شرکت زیما گفت : محلول نانوکلوئید نقره ساخت شرکت دانش بنیان زیست یار مهر اندیش (زیما) بر اساس فن‌آوری نانو تولید شده و دارای مجوز سازمان غذا و دارو (سیب سلامت) است و اکنون با مشارکت یک شرکت دانش بنیان دیگر (مادر دارو) با نام زیگما تولید و عرضه می‌شود.

او گفت : نانو ذرات نقره در موارد مختلف کاربرد دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل مراکز بهداشتی، صنعت دام و طیور، صنایع نساجی، تولید جوهر رسانا، تصفیه سریع آب و استفاده در درمان برخی بیماری‌های عفونی است.

عضو هیات مدیره شرکت زیما افزود: در حال حاضر این محصول هم به شکل بسته بندی برای استفاده عموم عرضه می‌شود و هم جهت استفاده مراکز بهداشتی یا ادارات و شرکت‌ها به شکل سفارشی و در حجم‌های دلخواه تولید و عرضه خواهد شد.

 این عضو هیات علمی دانشگاه رازی،افزود: در حال حاضر در شرکت دانش بنیان زیما بررسی‌ها جهت تولید آفت کش‌ها و قارچ کش‌های گیاهی بر پایه نانوکلوئید نقره در حال انجام است و در صورت صدور مجوز‌های لازم محلول‌های بر پایه نانونقره جهت استفاده در بیماری‌های گیاهی و باغی تولید و عرضه خواهیم کرد.

رضایی ادامه داد: شرکت زیست یار مهر اندیش (زیما) در سال ۱۳۹۳ با هدف فعالیت در زمینه تکنولوژی‌های جدید تاسیس شد و در ابتدا تحقیقات در زمینه تولید کربن فعال از مواد اولیه مختلف از جمله پسماند‌های زیستی در قالب چند پروژه دانشجویی و همکاری با دانشگاه انجام داد که در نتیجه در سال ۱۳۹۴ شرکت موفق به دریافت تاییدیه دانش بنیان برای این محصول شد.

او ادامه داد: شرکت به دانش فنی برای تولید گرید‌های مختلف کربن فعال با استفاده از مواد اولیه متفاوت برای کاربرد‌های گوناگون دست پیدا کرد و در سال ۱۳۹۶ موفق به دریافت تاییدیه نانومقیاس برای کربن فعال شد.

این عضو هیات مدیره شرکت زیما گفت: شرکت در سال ۹۶ با توجه به نیاز به نانوسلولز باکتریایی در یک پروژه مشترک دانشگاهی در قالب پروژه دکترا با تهیه سویه مناسب شروع به تولید آزمایشگاهی نانوسلولز باکتریایی کرد که با موفقیت در زمینه تولید، در سال ۹۷ موفق به دریافت تاییدیه دانش بنیان و نانو مقیاس برای محصول نانوسلولز باکتریایی شد.

استاد دانشگاه رازی افزود: در زمینه تولید چند محصول با استفاده از این ماده کار پژوهشی و آزمایشگاهی شروع شد که تاکنون در زمینه تولید سه محصول، با کاربرد در حوزه سلامت، تحقیقات به نتیجه رسیده و برای تولید آن‌ها برنامه ریزی شده است که تولید تجاری این محصولات در انتظار کسب مجوز‌های مورد نیاز است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.