به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد رسولی سرپرست پست استان زنجان اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، خدمات در اداره کل پست به سمت غیرحضوری شدن رفته است.
وی به افزایش مرسولههای پستی ناشی از خریدهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: پس از شیوع کرونا تمایل مردم به خرید غیرحضوری افزایش یافته و خدمات پست نیز در این مدت بیشتر شده است.
رسولی تعداد مرسولههای صادره استان در سال گذشته را یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۱۱۴ مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت یک میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۸۵ مرسوله نیز وارد استان شده است.
سرپرست ادارهکل پست استان زنجان افزود: از کل مرسولات تعداد یک میلیون و ۶۷۴ هزار و ۵۳۷ مورد سهم مرسولههای داخله و ۵۷۷ مورد سهم مرسولههای خارجه است.
رسولی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۸۵۱ مرسوله نیز در واحد امانات ثبت شده است.
بیشتر بخوانید
وی در ادامه به مزایای بازار الکترونیکی اشاره کرد و گفت: سامانه راهاندازی شده در این باره قابلیتهای بسیاری دارد که شامل ارائه نمودار فروش ماهانه، گزارش پرفروشترین محصولات، سامانه پیامکی، امکان جستجو در سفارشات، مشاهده پروفایل فروشگاه و امکان بارگذاری مهر فروشگاه برای ثبت در فاکتور نیز میشود.
سرپرست ادارهکل پست استان زنجان با اشاره به نحوه ارائه خدمات در بازار الکترونیک پست، تصریح کرد: در سرویس بازار الکترونیک شرکت پست، فروشندگان، تولیدکنندگان و عرضهکنندگان کالا و خدمات با بهرهگیری از بستر الکترونیکی و مجازی که شرکت پست در اختیار آنان قرار میدهد، از سه طریق ارائه غرفه مجازی، ارائه خرید لینکی و ارائه وب سرویس میتوانند نسبت به عرضه و فروش محصولات خود به صورت مجازی و اینترنتی اقدام کنند.
انتهای پیام/