سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبیاری سیار فضای سبز شهرکرد با هشت دستگاه تانکر

بخش عمده‌ای از فضای سبز شهرکرد به‌وسیله هشت دستگاه تانکر به‌صورت سیار آب‌رسانی و آبیاری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید رضا هاشمی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: بیش از ۴۰ درصد فضای سبز این استان در آستانه خشک شدن قرار گرفته است.

او افزود: خروجی بعضی از چاه‌های تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهرکرد مانند چاه میدان زاینده‌رود و چاه کشتارگاه قدیم به کمتر از ۲۵ درصد رسیده است.


بیشتر بخوانید


هاشمی اضافه کرد: با توجه به بروز بحران ناشی از خشکسالی‌های مستمر و کمبود شدید منابع آب، بخش عمده‌ای از فضای سبز شهرکرد به‌وسیله هشت دستگاه تانکر به‌صورت سیار آب‌رسانی و آبیاری می‌شود.

او اظهار داشت: میانگین سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ مترمربع و در جهان ۳۵ مترمربع برای هر شهروند اعلام شده است، این در حالی است که سرانه فضای سبز در شهرکرد به‌ازای هر شهروند ۱۹ متر مربع است.

هاشمی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۸۵ هکتار برابر سه میلیون و ۸۵۰ هزار متر مربع فضای سبز در بوستان‌ها، پارک‌ها، بلوارها، تپه‌ها، جنگل‌کاری‌ها و حاشیه‌کاری‌های شهرکرد وجود دارد.

او ادامه داد: بیش از ۵۰ بوستان محله‌ای و ناحیه‌ای در مرکز چهارمحال و بختیاری وجود دارد که حفظ و نگهداری سطح کنونی فضای سبز شهری و گسترش آن در مناطق بی‌بهره از این امکان، به‌طور جدی در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد قرار دارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.