سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آوازه هنری ایرانی در آن سوی مرز‌ها / خاتم کاری رونقی دوباره گرفت + فیلم

زوج خوش ذوق و هنرمند بیرجندی، هنر خاتم کاری را با چاشنی ذوق و اراده همراه کرده و آوازه این هنر اصیل ایرانی را به آن سوی مرز‌ها نیز رسانده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، زوج هنرمند بیرجندی با دستان توانمندشان کارگاهی را بنا نهاده اند که تولیداتش منحصر به فرد است و مشتریان پای ثابتی از چندین کشور جهان دارد

آقای فارسی به همراه همسرش خانم آخوندی در کارگاه شان آثاری خلق می‌کنند که نشان از خاتم کاری، هنر اصیل ایرانی – اسلامی دارد.

تولیداتی که به گفته آقای فارسی، صفر تا صد آن در همین کارگاه شکل می‌گیرد و برای تولید یک صفحه خاتم حداقل ۱۰ نیرو کار می‌کنند تا آماده بسته بندی و عرضه به بازار شود.

این زوج هنرمند بیرجندی، برای رسیدن به این نقطه مسیری طولانی را طی کرده اند و اکنون شنیدن آوای کار و تلاش کارگاه، برایشان شیرین است.

آقای فارسی می‌گوید: کارمان را با تسهیلاتی اندک شروع کردیم و حالا با به میدان آوردن جوانان خوش ذوق، ماهانه ۲ تا ۳ هزار قطعه خاتم را تولید می‌کنیم.

همسر آقای فارسی نیز می‌گوید: تنوع تولیدات ما زیاد است و از سینی گرفته تا جعبه دمنوش، شکلات خوری و قلم دان در این کارگاه تولید می‌شود.

انگلستان، کانادا، استرالیا، ترکیه و عراق مشتریان ثابت تولیدات خاتم کاری خراسان جنوبی است که با همت این زوج بیرجندی، مجموعه‌ای شکل گرفته که یکی از افتخارات شرق کشور است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
احسنت، حقا که هنر نزد ایرانیان است و بس