سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بارش‌های رگباری در همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان در خصوص افزایش رگبار بهاری، آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر در مناطق مختلف این استان در آخر هفته هشدار داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد حسن باقری شکیب، کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بر اثر ایجاد پدیده همرفتی و تشکیل ابر‌های محلی رگبار پراکنده و موقت باران، در روز‌های پنجشنبه و جمعه بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد و ممکن است در مناطق شهری موجب آبگرفتگی معابر شود.

او با اشاره به اینکه برای روز جمعه هشدار آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر صادر شده است، اظهار داشت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق، غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه در برخی از ساعت‌های بعد از ظهر سرعت وزش باد برای مدت کوتاهی افزایش می‌یابد و ممکن است به صورت طوفان ظاهر شود، اظهار داشت: از دیروز با تشکیل ابر‌های همرفتی، موج ضعیف بارشی وارد استان شده و تا روز شنبه در آسمان بیشتر نقاط فعال است.

باقری شکیب با بیان اینکه رگبار پراکنده بر اثر گرم شدن زمین، افزایش رطوبت و تشکیل ابر‌های همرفتی حاصل می‌شود، گفت: این موج در آسمان همدان ضعیف و فعالیت آن در مناطق شمال و شرق استان بیشتر است و انتظار بارش‌های سامانه‌ای از آن نداریم.

او تصریح کرد: تا روز جمعه دمای بیشینه بیشتر نقاط استان بین ۲ تا چهار درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد، اما دمای کمینه تغییرات محسوسی ندارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته منطقه ولاشجرد در شهرستان تویسرکان با سه میلیمتر بیشترین بارش را در سطح استان داشته است.

باقری شکیب اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و کبودراهنگ و همدان با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک‌ترین شهر‌های استان بوده‌اند.

او عنوان کرد: دمای بیشینه هوای همدان نیز ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۷:۵۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایا باران رحمتت را بر مردم بباران