سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان خبر داد:

راه اندازی شعب ویژه جرایم انتخاباتی در زنجان

صادقی نیارکی از راه اندازی شعب ویژه جرایم انتخاباتی در تمامی حوزه‌های قضایی استان زنجان  خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان دیروز سه شنبه در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان، گفت: با نزدیک شدن به انتخابات باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در این دوره نیزفراهم شود.

او افزود: ترک فعل از سوی مسئولان دستگاه‌ها و انجام ندادن وظایف قانونی که موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌کند از هیچ‌کس و هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست و دادستان زنجان و دبیرخانه ستاد بایستی در صورت مشاهده برخورد قاطع و قانونی با متخلفان داشته باشند.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان ادامه داد: احصاء و بهره‌گیری از مشکلات و تجربیات دوره‌های پیشین در برگزاری انتخابات برای انجام اقدامات پیشگیرانه امری مهم و ضروری است؛ چراکه افرادی که درصدد ایجاد درگیری و مشکل در انتخابات هستند که با پیشگیری می‌شود این مسئله را کنترل کرد، اما اگر در این میان افرادی به عنوان پیاده نظام دشمن باشند، اقدام و برخورد قاطع و قانونی بدون ملاحظه و اغماض انجام خواهد شد.

رییس‌کل دادگستری استان زنجان از ایجاد شعب ویژه جرایم انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان زنجان خبر داد و گفت: گزارش تخلفات و تشکیل پرونده بایستی بلافاصله به شعب رسیدگی‌کننده، ارسال شود تا در اسرع وقت بررسی های لازم و اقدامات قانونی به عمل آید.

او ادامه داد: تدوین منشور انتخابات برای نامزد‌های شورا‌های شهر و روستا نیز بایستی در دستور کار دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی قرار گیرد.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.