سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه: کارهای زیادی برای احیای برجام باقی مانده است

یک مقام فرانسوی با بیان آنکه همچنان اختلافاتی در زمینه توافق هسته‌ای باقی است، اعلام کرد اقدامات بسیاری برای احیای برجام باید انجام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  یک مقام وزارت خارجه فرانسه در کنفرانس خبری امروز (سه‌شنبه) اظهاراتی درباره توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات کمیسیون برجام در وین مطرح کرد.

در این کنفرانس خبری یکی از خبرنگاران از این مقام فرانسوی پرسید: «آیا به نظر شما پیشرفت لازم در مذاکرات وین انجام شده و رایزنی‌ها میان ایران و آژانس بین‌المللی برای شفاف‌سازی کافی بوده تا مسائل حل شود و توافق‌نامه‌ای که در تاریخ ۲۱ ماه منقضی می‌شود دوباره تمدید شود؟»

این مقام فرانسوی در پاسخ گفت: «مذاکراتی که در ۷ ماه مه از سرگرفته شد پیشرفت‌های اولیه در زمینه هسته‌ای را به دنبال داشت، اما همچنان اختلافات مشهودی برای بازگشت آمریکا و ایران به توافق برجام باقی است.»

او در ادامه با بیان آنکه کار‌های بسیاری در مدت زمانی کوتاه باید انجام شود، بدون اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و بدعهدی‌های این کشور، مدعی شد «ایران در تاریخ ۲۳ فوریه توافق برجام را نقض کرده است و همگی اتفاق نظر داریم که باید هرچه سریعتر به احیای کامل برجام بازگردیم و اقدامات توافق برجام را زیر نظر داشته باشیم؛ زیرا در غیر این صورت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قادر به انجام کامل وظیفه خود نخواهد بود.»

جمعه هفته گذشته چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از آغاز رایزنی‌های فنی برای نگارش پیش‌نویس توافق خبر دادند. این نشست در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، نیز خواستار تسریع روند مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران شد و گفت: «ما ۴ دور از گفتگو‌های وین را آغاز کرده‌ایم تا برجام را به احیا کنیم. هیچ ضرب الاجلی وجود ندارد، اما به‌ عنوان هماهنگ‌کننده، احساس فوریت خاصی می‌کنم.»

به تازگی «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران را مغایر با توافق برجام ندانست و گفت: «توافق برجام دست آمریکا را برای اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران نبسته است. ما برنامه‌ای برای رفع تحریم‌های غیرهسته‌ای مانند تحریم‌های وضع شده علیه تهران به دلیل تروریسم را نداریم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.