سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سامانه گندزدایی آب شرب استان یزد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد از راه اندازی سامانه گندزدایی آب شرب استان تا پایان خرداد ماه امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی ارمی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: برای افزایش ایمنی تاسیسات خط اول انتقال آب یزد و همچنین افزایش کیفی و پایداری تامین آب، یک سامانه کلرزنی ازنوع هیپوکلریت سدیم (نمک طعام) خریداری شد.

ارمی ادامه داد: عملیات آماده سازی محل و نصب تجهیزات آن تا پایان خرداد امسال انجام می‌شود.

او با اشاره به اهمیت راه اندازی این سامانه افزود: گندزدایی غالب تاسیسات کلرزنی موجود در تاسیسات آب شرب کشور از طریق سیستم تزریق گاز کلر است و این نوع سیستم با خطرات و مضراتی همراه است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد افزایش سرعت خوردگی در تجهیزات فلزی، خطرآفرین بودن بسیار بالای کپسول‌های گاز کلر و لزوم اتخاذ تدابیر سطح بالا در حوزه حفاظت فیزیکی تاسیسات را از جمله مضرات گندزدایی از طریق سیستم ترزیق گاز کلر عنوان کرد.

او بهره برداری و نگهداری پرخطر تاسیسات کلرزنی، دشواری درتامین قطعات و تجهیزات یدکی به سبب عدم تولید در داخل را از دیگر مضرات گندزدایی از طریق سیستم تزریق گاز کلر بیان کرد.

ارمی اظهار امیدواری کرد: تا پایان خرداد ماه امسال اولین سامانه گندزدایی در یکی از تاسیسات، راه اندازی می‌شود که ضمن کاهش خطر پذیری سیستم کلر زنی در تاسیسات خط اول، تجربه خوبی در این زمینه برای استان یزد است.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.