سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان:

عبور از وضعیت قرمز به معنی پایان کرونا نیست/ هنوز از پیک چهارم عبور نکردیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت:عبور این استان از شرایط قرمز کرونایی به منزله گذر از پیک چهارم کرونا نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر ابرهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه روند ابتلا و آمار روزانه افراد بستری در پیک چهارم نسبت به پیک سوم بیشتر است گفت: با توجه به عبور استان از وضعیت بحرانی و قرمز کرونایی، همچنان شاهد مراجعه روزانه بیش از ۷۵۰ نفر از بیماران سرپایی و مشکوک به بیمارستان‌ها هستیم.

او بیان کرد: هم اکنون ۱۱۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با تاکید براینکه استان همدان هنوز از پیک چهارم کرونا عبور نکرده و تنها مقداری از قله این پیک به پایین حرکت کرده است، افزود: متاسفانه تمام تخت‌های ICU بیمارستان‌ها تکمیل است و بار مراجعات همچنان آمار چشمگیری را به خود اختصاص داده است.

جلیلی عنوان کرد: باید توجه داشت که آمار فعلی نسب به هفته‌های گذشته کمی کاهشی بوده، اما در مقایسه با پیک سوم کرونا در چندین ماه قبل، روند افزایشی را به خود اختصاص داده است.

دکتر جلیلی در رابطه با مشکل تامین دستگاه اکسیژن ساز در برخی از مناطق استان برای بیماران کرونایی نیز اظهار کرد: خوشبختانه با خریداری و نصب حدود ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های امام حسین(ع)ملایر، شهید بهشتی همدان و رزن این مشکل فعلا رفع شده است.

او تصریح کرد: با رسیدن تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به بیش از ۲ هزار نفر، احتمال بروز مجدد این مشکل نیز قوی خواهد شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.