سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا از طریق تماس با سطوح به افراد منتقل نمی‌شود

استادیار دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ویروس کرونا به هیچ وجه از طریق تماس با سطوح به افراد منتقل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ساختار ویروس کرونا به گونه‌ای است که نمی‌تواند در محیط زنده بماند، بنابراین احتمال و امکان انتقال ویروس از طریق تماس با سطوح، از منظر علمی قابل قبول نیست.

او افزود: بررسی های دقیق علمی ثابت کرده که ویروس کرونا به هیچ وجه از طریق تماس با سطوح به افراد منتقل نمی شود.

این متخصص میکروب شناسی بیان کرد: بر این اساس اطلاعات ارائه شده مبنی بر ماندگاری ویروس به مدت چند روز یا چند ساعت بر روی سطوح مختلف مثل شیشه، پلاستیک، آهن و امثالهم نادرست است و این اطلاعات غیرعلمی ناشی از مقاله‌ای است که در نخستین روز‌های همه گیری این ویروس منتشر شد.

طاهری افزود: ضد عفونی کردن معابر عمومی که اوایل سال گذشته انجام شد نیز از سوی سازمان جهانی بهداشت رد شده و این کار آثار بسیار منفی بر روی فضای سبز و محیط زیست برجا گذاشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان بهترین راهکار برای کنترل ویروس کرونا را در کنار اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی، تزریق گسترده واکسن و قرنطینه کامل خانگی به مدت ۲ هفته دانست و تاکید کرد: روزانه ۳۰۰ میلیون تومان در همدان هزینه انجام تست کرونا از مراجعه کنندگان می‌شود که می‌توان این مبلغ را به عنوان کمک هزینه به خانوار‌ها پرداخت کرده و از آن‌ها خواست به مدت ۱۴ روز از خانه خارج نشوند.

دکتر طاهری اظهار داشت: کشور‌هایی نظیر نیوزلند و ونزوئلا با قرنطینه کامل خانگی توانستند این ویروس را مهار کنند بنابراین برای توفیق در این زمینه باید به مدت ۲ هفته از خروج مردم از منزل جلوگیری کرد.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، یک شهرستان (اسدآباد) در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.