سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نحوه برگزاری امتحانات حضوری مدارس اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از اعلام شیوه نامه برگزاری آزمون‌های حضوری مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از ابلاغ دستورالعمل مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در خصوص شیوه برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم به شهرستان‌ها و مناطق استان خبر داده و گفت: مسئولیت مستقیم اجرای این شیوه نامه، بر عهده مدیر مدرسه یا مدیر مرکز برگزاری امتحان می‌باشد.

او افزود: شورایی جهت نظارت بر همه مدارس و محل‌های برگزاری امتحانات تشکیل شده و بازدید‌های لازم به عمل خواهد آمد و درصورت مشاهده هرگونه نقصی بلافاصله درجهت رفع آن اقدام می شود.

سعدی پور برگزاری امتحان در حوزه‌های امتحانی و مراکز امتحان را منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل دانسته و گفت: برنامه مدون گندزدایی همه سطوح دارای امکان تماس زیاد مانند تجهیزات، دستگیره درب‌ها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده، پله‌ها، پریز و کلید‌های برق، تأمین صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی کننده دست به مقدار کافی و ضروری است.

او افزود:تأمین فاصله گذاری مناسب و جلوگیری از تجمع دانش آموزان در ورود به محل امتحان و خروج از آن، جلوگیری از ازدحام همراهان دانش آموزان قبل و بعد از برگزاری امتحان، تأمین فاصله گذاری مناسب،تهویه مناسب هوا در محل برگزاری جلسه امتحان، هم لازم است.

سعدی پور انجام ارزیابی از وضعیت آمادگی بهداشتی مراکز امتحان را شرط لازم برای انجام کار دانسته و گفت: برای اطمینان از حفظ آمادگی، لازم است چک لیست مربوطه، تکمیل شود و گروه نظارت روز قبل از برگزاری امتحان، آمادگی بهداشتی حوزه را تائید کنند.

او استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک سه لایه برای کارکنان و مراقبان مراکز امتحان را الزامی خواند و افزود: استفاده از ماسک برای تمامی دانش آموزان هم الزامی بوده و این موضوع باید قبلاً به اطلاع خانواده‌ها رسیده باشد.

سعدی پور گفت: جهت اطمینان از حفظ سلامت دانش آموزان باید به تعداد ۹۰ درصد افراد حوزه امتحان، ماسک تهیه شود.

او افزود: لازم است در حوزه‌های امتحانات، نیروی آموزش دیده به تعداد موردنیاز با همکاری مراکز خدمات جامع سلامت و با پوشش و لوازم حفاظت فردی مناسب و استاندارد برای غیربالگری و سو ال در مورد سابقه بیماری و یا تماس با افراد علامت دار و مشکوک مستقر شود،استفاده از اولیا پزشک و پیراپزشک و مراقبین سلامت بلامانع است.

سعدی پور گفت: همه افراد شرکت کننده در امتحانات و همینطور کارکنان، معلمین و ... لازم است روز قبل از امتحانات در سامانه
salamat.gov.ir ثبت نام کنند. تمهیداتی نیز برای دانش‌آموزان بیمار درنظر گرفته شده که در شیوه نامه به طور مفصل توضیح داده شده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.