سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تنی جو از سطح مزارع خوزستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت جو از سطح زراعی استان، ۸۰ هزار تن پیش بینی شده است.

سید عبدالرضا سیداحمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه برداشت جو در تاریخ ۲۱ فروردین ماه امسال شروع شده و همچنان ادامه دارد، گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ سطح زیر کشت جوی آبی  ۳۲ هزار و ۹۰ هکتار، جوی دیم ۵۴ هزار و ۲۷۰ هکتار و در مجموع ۸۶ هزار و ۳۶۰ هکتار است.

او در خصوص خسارت شدید خشکسالی در سال زراعی افزود: پیش بینی می‌شود ۸۰ هزار تن جو از سطح مزارع خوزستان برداشت شود.

سیداحمدی با اشاره به مصرف جو در خوزستان به عنوان علوفه (خوراک دام)، بیان داشت: بیشترین سطح زیر کشت جو مربوط به شهرستان‌های ایذه، باغملک، اندیکا، شادگان، کارون، مسجدسلیمان، هفتگل و حمیدیه است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: برنامه این معاونت برای توسعه جو افزایش تولید ارقام اصلاح شده، بهبود عملکرد و حفظ سطح کشت شده است.

جو یکی از غلات بوده و چرخه زندگی این گیاه یک ساله و از خانواده گرامینه‌ها (گندمیان) است که در شرایط آب و هوایی مساعد، در خاک حاصلخیز که قابلیت نگهداری آب در آن زیاد باشد و همچنین در خاک‌هایی که PH آن‌ها بین ۷ تا ۸ باشد تولید می‌شود.

این گیاه نسبت به گندم در برابر خشکی مقاوم‌تر است و بنابراین در آب و هوایی که آب، سبب محدود کردن تولید غلات می‌شود، جو می‌تواند بیشترین محصول را تولید کند.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: برداشت جو ، کشت جو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.