سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوزپ بورل: مذاکرات هسته‌ای در حال رسیدن به مرحله‌ای حساس است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حساس شدن مذاکرات هسته‌ای ایران در وین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزپ بورل، دیپلمات ارشد و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت مذاکرات هسته‌ای در وین بین ایران و قدرت‌های جهانی در حال ورود به مرحله‌ای حساس است و هفته‌های آتی به منظور حفظ توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هفته‌هایی حساس است.

مقامات آمریکایی هفته گذشته برای چهارمین دور مذاکرات غیر مستقیم با ایران در خصوص اینکه چگونه اجرای توافق هسته‌ای از سر گرفته شود، به وین بازگشتند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: من خوش بین هستم. این یک دریچه فرصت است که برای هفته‌ها تا پایان این ماه باز خواهد ماند.

او در ادامه افزود:، اما کار زیادی لازم است. زمان محدود است و من امیدوارم که مذاکرات وارد مرحله بدون توقف در وین شود.
اظهارات جوزپ بورل در فضایی مطرح می‌شودذ که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز مذاکرات را سخت و طاقت فرسا توصیف کرد؛ اما گفت تمامی شرکت کنندگان در حال انجام آن در فضایی سازنده هستند.

هایکو ماس مدعی شد: هرچند زمان در حال از دست رفتن است، اما هدف ما بازگرداندن توافق هسته‌ای است؛ به طوری که این تنها راه برای تضمین این مسأله است که ایران قادر به دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد بود.

پیشتر «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز از گفت‌وگوی دو جانبه با هیئت آمریکایی و دیدار‌هایی با نمایندگان آلمان، انگلیس و فرانسه خبر داده بود.

اولیانوف در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: «نمایندگان هیئت روسیه و آمریکا در مذاکرات وین در مورد احیای توافقنامه هسته‌ای ایران بار دیگر با یکدیگر دیدار کردند تا در مورد پیشرفت‌های حاصل شده و همچنین راه‌ها و چالش‌های پیش رو تبادل نظر کنند. مثل همیشه این مذاکرات موثر و مفید بود.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام:مجلس اگر براستی انقلابی و عصاره فضائل ملت است باید با تصویب طرح دو فوریتی ممنوعیت قانونی ابدی مذاکره از طرف هر دولت جمهوری اسلامی با غرب وبیگانه را در زمینه دفاعی ،موشکی ، فضایی، نانو ، هسته ای جدید، سلول های بنیادی، پزشکی، هوش مصنوعی وهمه علوم و فنون پیشرفته را تصویب کند زیرا وضع تحریم های همه جانبه علیه ایران از طرف امریکا و غرب به طمع مذاکره است در صورت عدم مذاکره امید به آن، از طرف دشمن قطع گردیده و حربه و بازی کثیف تحریم و مذاکره بی خاصیت می گردد.درغیر این صورت با این مذاکرات خفت بار تمام موئلفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری از طرف غربگرایان و شیفتگان مذاکره به تاراج می رود بدون اینکه ساختار کلی تحریم ها لغوگردد«بی پرده باید گفت با این قرارداد امثال برجام علاوه بر نابودی صنعت هسته ای جز خفت ، ذلت و تاراج علمی و فنون پیشرفته ،تورم افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش قیمت ارز و گرانی بی ضابطه کالاومسکن،هیچ رهاوردی برای کشور نخواهد داشت» .
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کی بشه دولت روحانی تموم بشه دیگه از این مذاکره کننده هاش نترسیم.
حسن
۰۸:۴۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
جوری میگه زمان محدودهست بایدسعی کنیم زودتربه این توافق برسیم!مثل اینکه شماره معکوس رسیده به پنج چهارسه...روچه حسابی میگوئیدزمان محدوداست؟!ازقبل تیم مذاکره کننده ایرانی طرف غربی روچنان ترسونده که تا این دولت هست فرصت داریدباهم کناربیاییم ولی اگردولت دیگه روی کاربیادوازحزب الهی هاباشه پاهرقراردادی نه مینشینه ونه امضامیکنه؟! تاماهستیم وشماهرچه بگوئیدروی چشم میزاریم وقبول میکنیم بایدکارویکسره کنیدتا کمترازصدروزدیگه این دولت نیست که هرچه بگوئیدبگه چشم!اماتاماهستیم قفل میزنیم،اسامی دانشمندمیدیم،آب سبک وسنگین خراب میکنیم،سانتیفیوژازبین میبریم.ولی شماخودتون ناراحت نکنیدهروقت شمااروپائیاوآمریکا تونستیدبه قراردادتون پایبندباشید خیلی هم نمیخوادخودتون ناراحت کنیدشدشد.نشدودوباره تحریم خواستیدبکنیدبزاریدمااول تمام تاسیساتمون خراب بکنیم دیگه جای تاسالهابرادرست کردن نباشه بعدشماهرکاردوست داشتیدانجام بدید.آه قربونتون
ali
۰۸:۴۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چند هفته ای است در وین چنان بودجه ای صرف کرده اید شما چند کشور از جمله خودمون که گرسنه گان در دنیا جمعیتشون بیشتر شده الان می فرمایید بجای حساس رسیده .یعنی این مدت الکی بود به خاطر اینکه دور هم بشینیم و شکلاتهای انچنانی و غذاهای اینچنانی و هتلهای اون چنانی را هزینه کنیم و خودمون را گرم کنیم اره.تازه الان بجای حساس رسیده .!!! زرشک
م
۰۵:۰۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقا همه تون و گذاشتن سر کار طبق معمول مطمئن باشید تا جواب انتخابات نیاید و حضور مردم هیچ تحریمی برداشته نخواهد شد خیالتون راحت بیخود خودتون و گول نزنید انگلیسی جماعت روباه صفته
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
این مذاکرات یک بازی و حقه ی سیاسیست که دولت داره با دادن امتیازاتی هنگفت و در عوض آزاد نشدن هیچ گونه تحریمی به گفته ی مقامات آمریکایی، بدنبال القا کردن و فریب مردم هستند تا برای سومین بار مردم را بفریبند تا به این افکار و این دولت رای بدهند
نااشنا
۰۱:۴۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مرحله حساس از چه نظر از نظر غربیها یا از نظر ایران از نظر غربیها یعنی گرفتن حداکثری امتیاز از ایران از نظر ایران حذف کلیه تحریمها که این نا ممکن مینماید پس کل مذاکرات بنفع غربیها بوده و هست.
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اصلاً شک نکن. حالا چیارو فروختن دیگه ما بی خبریم.
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
امیدواریم توافق حاصل بشه وخاهدشد اگرنشد حضورملت درانتخابات کمرنگ شدن امکان دارد
کوروش
۰۱:۲۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
معنی این جمله جوزپ بورل "مذاکرات هسته‌ای در حال رسیدن به مرحله‌ای حساس است" اینه که به 21 می نزدیک شدیم و توی تیم مذاکره کننده ایران دنبال یک درازگوش میگردیم که قرار داد ایران با آژانس بین المللی هسنه ای رو سه ماه دیگه تمدید کنه تا با خیال راحت به وقت کشی ادامه بدیم .
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی اینا میگن به مرحله حساسی رسیده یعنی باید با تمام وجود بگیم: حسبی الله و نعم الکریم نعم المولا و نعم النصیر
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
روسبه مانع توافق هست.روسیه را کنار بزنید تا اینقدر سنگ اندازی نکند.خروج امریکا از برجام هم کار روسیه بود.روی ترامپ نفوذ داشتند.و نمی خواستند پای امریکا به ایران باز شود.دشمن درجه یک ایران در طول تاریخ تا کنون روسیه و دشمن دوم کشورهای عربی به خصوص سوریه،عراق و عربستان و دشمن سوم ایران انگلستان هستند و بوده اند.چین هم دنبال چپاول ایران است.ایران باید در همه صنایع و تکنولوژی و ارتباط امریکا،ژاپن و آلمان و فرانسه را در اولویت قرار دهد.تا رشد و توسعه یابد.
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عقل کل
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خروج آمریکا نقشه قبلی رژیم آمریکا و با هماهنگی اسراییل بود همونطور که تحمیل برجام به ایران نقشه اسراییل و آمریکا بود. برجام کار خودشو کرد و ایران از صنعت هسته‌ای محروم شده بود پس دیگه اروپا و آمریکا به برجام نیازی نداشتند.
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام. برای غربی های وحشی زمان حساسی است. برای ایرانیان شریف، هنوز زمان راستی آزمایی رفتار غربی های وحشی نرسیده است.
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما مذاکره نمیخوایم
مرگ بر آمریکا
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما مذاکره میخوایم
سیاوش
۰۸:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مذاکره خوبه ولی این که کی و بفرستی برای مذاکره مهمتره
پیمان اشراقی
۲۳:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام ،

سؤال :
ایران از این مذاکرات چه چیزی به دست آورد ؟
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مثل برجام هلو
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
رسوایی
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قرار نیست چیزی بدست بیارن قراره همه رو بفروشن که دارن میفروشن. حراج ایران
Amir
۲۳:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ببخشید جوزپ اشتباهه این مرد جوزف نه جوزپ
تشکر
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
Josep Borrell
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا رحم کنه