سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۹ پروژه در حوزه مخابرات استان کرمانشاه

همزمان با هفته ارتباطات ۹ پروژه در حوزه مخابرات استان کرمانشاه شامل حوزه شبکه، ارتباطات سیار و دیتا به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قبادیان مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه اعتبار پروژه‌های مخابرات را بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : امسال توسعه شبکه فیبر نوری روستایی به طول ۳۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد و پروژه فیبر نوری خانگی (FTTH) نیز در چهار شهرستان استان تکمیل وتوسعه داده می‌شود.

او گفت : در پارسال ظرفیت پهنای باند در اغلب مراکز شهرستان‌ها به میزان ۱۰۰ درصد ارتقا داده شده است و پهنای باند خروجی استان نیز در حال حاضر ۴۰ Gb بر ثانیه است که تنها ۴۰ درصد آن در اوج مصرف استفاده می‌شود.

قبادیان افزود: هم اکنون تمامی مراکزمخابراتی روستایی و روستا‌های اقماری آنهاکه مجموعاً ۵۰۰ روستای استان راشامل می‌شود، به اینترنت ثابت خانگی (adsl) متصل هستند و در حوزه تلفن همراه نیز بیش از ۲۵۰ دکل BTS نصب شده که اغلب دارای تکنولوژی نسل ۳ وتعدادی هم نسل ۴ هستند ودرمجموع بیش از ۱۰۰۰ روستای استان را تحت پوشش قرار می‌دهند.

قبادیان ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۷۰۰ روستای استان دارای اینترنت ثابت مخابرات و اینترنت همراه اول هستند.

او با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۲۹.۶ است، گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار مشترک در سطح استان دارای اینترنت ثابت خانگی هستند.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۷۶۴ سایت تلفن همراه داریم که صدر صد شهرستان‌های استان و بیش از ۹۰ درصد روستا‌های استان و ۹۴ درصد جاده‌های اصلی استان را پوشش می‌دهند.

او گفت: در پارسال ۱۰ عنوان پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف تلفن همراه و ثابت و دیتای استان به بهره برداری رسیده اند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.