سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری به شیوه میوه فروشی سیار / کشف ۲ تن قهوه غیرمجاز

مهم‌ترین حوادث بیستم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری به شیوه میوه فروشی سیار

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری فردی که به عنوان فروشنده دوره‌گرد میوه در مناطق مختلف این شهرستان اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب شهروندان می‌کرد خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی دریافت چندین فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب شکات، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی پرینت شکات محرز شد همه این کلاهبرداری‌ها به یک شیوه و شگرد صورت پذیرفته و اغلب برداشت‌ها از یک دستگاه پوز انجام شده است که با تحقیقات تکمیلی، مالک دستگاه شناسایی شد.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و اقدامات فنی و پلیسی حساب متصل به دستگاه کارت خوان را مسدود و متهم را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

سرهنگ زینلی اظهار کرد: متهم در بازجویی اولیه لب به اعتراف گشود و اذعان داشت با یک دستگاه وانت نیسان اقدام به فروش میوه در مناطق شهر و روستا‌های اطراف مرودشت می‌کردم و از طریق دستگاه پوزی که در اختیارم بود اقدام به برداشت ۳۵۰ میلیون ریال از حساب ۵۰ نفر از شهروندان به بهانه موفق نبودن تراکنش کردم.

او با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: ساده‌ترین راه کلاهبرداری از کارت شما، دسترسی به اطلاعات حساب شماست، پس به هیچ عنوان اطلاعات حساب، شماره و رمز کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

کشف ۲ تن قهوه غیرمجاز در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۲ تن قهوه غیرمجاز به ارزش ۵ میلیارد ریال در بازرسی از منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری "۳۴ جام جم" شیراز پس از کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در یک مکان غیر بهداشتی و فاقد مجوز در تهیه، تولید و فروش مواد غذایی از نوع قهوه فعالیت می‌کنند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در بازرسی از آن منزل، ۲ تن قهوه غیرمجاز و یک دستگاه قهوه ساز بزرگ، ۴ دستگاه دوخت پاکت، یک دستگاه ترازو دیجیتال و ۲ هزار و ۵۰۰ پاکت خالی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

۱۵۸ کیلو تریاک در داراب کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۵۸ کیلو تریاک در عملیات ضربتی ماموران انتظامی شهرستان داراب خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران انتظامی داراب حین گشت زنی در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه موتورسیکلت و ۴ نفر کوله بر که در اطراف مناطق کوهستانی در حال تردد بودند مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: کوله‌بران با مشاهده پلیس با اسلحه کمری به سمت ماموران انتظامی تیراندازی و کارکنان جهت جفظ جان خود و دستگیری قاچاقچیان اقدام به تبادل آتش و تیراندازی کردند که با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن متهمان محموله مواد مخدر را رها و متواری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ماموران انتظامی در این راستا موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت را توقیف و راکب آن را نیز دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از خورجین موتورسیکلت و پاکسازی منطقه، ۱۵۸ کیلو تریاک کشف شد.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری که اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کردند ادامه دارد.

کشف موتورسیکلت قاچاق ۸ میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری موتورسیکلت قاچاق می‌کند و شب‌ها با صدای ناهنجار آن برای مردم مزاحمت و ناراحتی ایجاد می‌کند که موضوع را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دادند.

او بیان داشت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بیان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه گسترش قاچاق کالا اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی دارد و امنیت اقتصادی جامعه را برهم می‌زند، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده یا کسب خبر در خصوص قاچاق کالا و ارز مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کلاهبرداری از ۵۰ نفر با ترفند فروش خودرو‌های مناقصه‌ای

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مردی میانسال خبر داد که با درج آگهی فروش خودرو‌های مناقصه‌ای در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: در پی شکایت ۲ نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با مشاهده آگهی فروش خودرو در یکی از سایت‌های واسطه‌گر و پرداخت مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به حساب فرد تبلیغ کننده به عنوان بیعانه، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد فرد تبلیغ کننده خود را به دروغ کارمند دادگستری معرفی و حدود ۵۰ نفر شهروند با وی تماس و پس از واریز وجه نقد به عنوان بیعانه، دیگر جوابگو تماس تلفن متقاضیان نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در استان همدان شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی وی را در یک عملیات ضربتی هنگام خرید در یک مغازه طلافروشی دستگیر و به استان فارس انتقال دهند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۵۰ شهروند اقرار کرد، عنوان داشت: وی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

او به شهروندان توصیه کرد هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده تبلیغات، هیچ وجه نقدی را واریز نکنند.

این مقام سایبری از هموطنان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

سارقان سابقه دار با ۲۰ فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، ۲ نفر سارق سابقه‌دار با ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و قطعات خودرو دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و قطعات خودرو در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی فیروزآباد قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند ۲ نفر که در حال باز کردن درب یک خودرو بودند را شناسایی و آنان را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و قطعات خودرو اقرار کردند، عنوان داشت: سارقان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: طرح تشدید ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت اجتماعی در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و جلب رضایت عمومی مردم و تنگ کردن عرصه بر قاچاقچیان، مأموران طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی ۲ هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا کردند.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، موفق شدند ۶۰ کیلو انواع مواد مخدر را کشف و در این خصوص ۵ قاچاقچی و ۹ معتاد و خرده فروش را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت و ۲ خودرو مسروقه، توقیف ۱۰۶ دستگاه وسایط نقلیه متخلف و مزاحم و دستگیری ۱۰ سارق و کشف ۶۶ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ مسعودی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدررفتن سرمایه‌های ملی، انواع کالای قاچاق شامل ۲ دستگاه ماینر، ۲ دستگاه موتورسیکلت پاکشتی، ۳ دستگاه کولر گازی، ۱۰ حلقه لاستیک، ۶۹۶ بطری آبمیوه خارجی، ۲۲ دستگاه پمپ آب، ۱۰۰ جفت کفش، ۹۶۰ عدد سوکت قطعات الکترونیکی، ۸۰ کیلوگرم پودر خمیر بازی، یک دستگاه فن، ۲ دستگاه پلی استیشین، ۵ دستگاه جارو برقی، یک دستگاه تقسیم شبکه، یک دستگاه هدفون بی سیم، یک عدد لوستر سقفی، ۱۹ عدد چتر، یک دستگاه همزن برقی، یک دستگاه اتو، ۲ دستگاه یخچال کوچک، یک دستگاه چای ساز، یک دستگاه میکروفن، ۲۰ دستگاه اسپیکر جیبی بلوتوثی، ۵۰ دستگاه سوپاپ فشار، ۳ هزار و ۴۷۵ ثوب انواع پوشاک، ۱۷۰ جفت انواع کفش و یک دستگاه دو چرخه دنده‌ای کورسی قاچاق در بازرسی از ۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین کشف شد.

این مقام انتظامی تأکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا میدونه این قهوه هایی که ما میخوریم چی داخلش هست