سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال ۲۰ مدرسه در بخش بازفت به شبکه ملی اطلاعات

هم اکنون ۲۰ مدرسه در بخش بازفت با اینترنت همراه به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در سفر به شهرستان کوهرنگ در جمع معلمان بخش بازفت گفت: عملیات اجرایی ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری به منظور افزایش پهنای باند اینترنت در روستا‌های شهرستان کوهرنگ در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا یک تهدید و فرصت بوده است افزود: امروز آموزش و پرورش با استفاده از بستر فضای مجازی در حوزه تعلیم و تربیت ورود پیدا کرده تا نظام آموزش تعطیل نشود.


بیشتر بخوانید


بلالی به افزایش تعداد کاربران اینترنت اشاره و اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌‍‌ها به خصوص در مناطق سخت‌گذر و روستایی، به دنبال ارتقاء سیستم آنتن‌دهی و افزایش پهنای باند هستیم.

او ادامه داد: در شهرستان کوهرنگ که ۲۳ درصد سطح استان را اشتغال کرده و شرایط کوهستانی و سخت‌گذر دارد، هم‌اکنون اجرای طرح فیبرنوری در این شهرستان از سه مسیر شهرکرد، فارسان به باباحیدر، کوهرنگ، و مسیر اردل، دشتک به سمت کوهرنگ و مسیر شاه منصوری به سمت کوهرنگ در دست اجراست.

بلالی گفت: هم‌اکنون ۲۰ مدرسه در بخش بازفت با اینترنت همراه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و ۲۹ مدرسه نیز از طریق اینترنت ثابت به مدت ۲ سال به صورت رایگان به اینترنت متصل شدند.

او به ارتقای فناوری اینترنت و تلفن همراه از نسل ۲ به نسل چهارم در ۱۷ روستای بخش بازفت اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح فیبرنوری این روستا‌ها از نسل ۲ اینترنت به نسل چهار ارتقا داده می‌شود.

بلای به حضور یکی از اپراتور‌های جدید در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: ۵۰ روستای این شهرستان با تغییر شبکه اینترنت به صورت رومینگ رایگان از اینترنت رومینگ بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.