سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

صرفه جویی ۳۳۰ میلیون دلاری با اجرای پروژه‌ های دانش بنیان

رئیس مرکز موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پروژه‌های شرکت های دانش بنیان سالانه حدود ۳۳۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در سازمان بنادر کشور ۴ قرارداد ساخت تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی بین شرکت‌های دانش بنیان و سازمان بنادر امضا شد. این مراسم با حضور راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

در این مراسم، محمد صادق خیاطیان یزدی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه یک دهه از قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌گذرد و با توجه به افزایش توانمندی شرکت‌ها‌ی دانش بنیان، امروزه اعتماد و استقبال خوبی از این شرکت‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: فعالیت ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور باعث شده تا اشتغال پایدار در کشور ایجاد شود.

خیاطان اظهار کرد: همچنین یکی از مزیت‌های این شرکت‌ها استفاده از منابع انسانی متخصص و تحصیل کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه اقتصادی و فناوری در کشور دارند، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک‌نظام مناسب در جهت شناسایی شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرد تا بتواند خدمات حمایتی را برای این شرکت‌ها فراهم کند.

او بیان کرد: تولید برای بار اول، یکی از نیاز‌های دستگاه‌های اجرایی کشور بود که دستگاه‌های اجرایی فرهنگ خرید داخل را توسعه دادند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان توانستند توانمندی خود را در حوزه تولید برای بار اول نشان دهند.

او توضیح داد: ۳۷ پروژه با همکاری دستگاه‌های مختلف در دست اقدام داریم که قرارداد آن به مرحله تایید و ابلاغ رسیده است و ارزش این قرارد‌ها بالغ بر ۳۰ میلیون دلار است.

خیاطیان افزود: پروژه‌های شرکت‌های دانش بنیان سالانه حدود ۳۳۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارند که امید است با توسعه این شرکت‌ها، صرفه جویی ارزی بیشتر شود.

او یادآور شد: در ابتدای اجرای این پروژه‌ها، تجهیزات ممکن است با ریسک‌هایی همراه باشند که ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‎ایم که بتوانیم این پروژه‌ها را با بهترین کیفیت به مرحله اجرایی برسانیم.

رئیس مرکز شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: با ساخت تجهیزات بندری و مخابراتی شاهد صرفه جویی ارزی بسیاری در این حوزه خواهیم بود.

او در پایان یادآور شد: امروز ۴ قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان امضا شد که سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۲۰ میلیارد تومان است و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.