سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر مطرح کرد؛

انعقاد ۴ قرارداد تولید تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی بندری با شرکت‌های دانش بنیان

الهیار گفت: امروز ۴ قرارداد همکاری برای تولید تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی با شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد الهیار معاون مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضای ۴ قرارداد تولید تجهیزات فناورانه الکترونیکی و مخابراتی بنادر کشور با شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه در دو سال گذشته از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان در بحث تامین تجهیزات استفاده کرده‌ایم، گفت: نیاز ما به تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی در حوزه بنادر و دریانوردی بسیار زیاد بوده که پیش از این از طریق واردات بخشی از آن‌ها تأمین می‌کردیم، اما هم اکنون با همکاری شرکت‌های دانش بنیان از این پتانسیل‌ها در حوزه مخابرات و فناوری استفاده خواهیم کرد.

او ادامه داد: در چند جلسه این نیاز‌ها احصا شده و بخش زیادی از قطعات و تجهیزات به مرور از طریق تولیدات داخل تامین خواهد شد.

الهیار بیان کرد: هم اکنون شاهد به بار نشستن چهار پروژه تجهیزات بندری و مخابراتی هستیم که این چهار پروژه به صورت رسمی قراردادشان منعقد می‌شود که شامل طراحی سامانه تحلیل رفتار امواج در چابهار است که با توجه به موقعیت استراتژیک چابهار و پارامتر‌های دریای عمان شناسایی می‌شود و ما می‌توانیم از این اطلاعات در دریای عمان استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید

خودکفایی در تامین تجهیزات مخابراتی و بندری/ سازندگان تجهیزات خارجی خدمات پس از فروش ارائه نمی دادند


معاون مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: دومین قرارداد مربوط به ساخت نفتکش فرستنده نفت، در شمال کشور است که اطلاعات و پارامتر‌های هوایی در این بخش را تامین خواهد کرد. همچنین سامانه مدیریت ترافیک دریایی در شمال و جنوب از طریق نرم‌افزار و سخت‌افزار توسط متخصصان داخلی تعیین خواهد شد.

الهیار اظهار کرد: موضوع سامانه یکپارچه آنلاین عملیات لایروبی هم از دیگر نیاز‌های مهم در حوزه بندری و دریایی بود که تامین خواهد شد.

او بیان کرد: حداکثر زمان این پروژه‌ها و قرارداد‌ها ۱۲ ماه است که دو قرارداد آن ۵ تا ۱۰ ماه و دو قرارداد دیگر در قالب ۱۲ ماه اجرایی می‌شود و تا پایان سال شاهد بومی سازی این تجهیزات در بنادر خواهیم بود.

الهیار توضیح داد: طراحی و ساخت سامانه راداری تحلیل رفتار موج و راه‌اندازی آن در سایت بندر چابهار؛ ساخت فرستنده ناوتکس برای بندر فریدون‌کنار؛ ساخت ۱۰ دستگاه مدولاتور و ۱۰ دستگاه مادربرد رادار ترما برای بنادر شهید رجایی و امام خمینی(ره) و ایجاد سامانه‌ یکپارچه آنلاین کنترل و نظارت بر عملکرد لایروب‌ها در بندر شهید رجایی، چهار پروژه‌ای است که برای اولین بار در بنادر کشور سرمایه‌گذاری و اجرایی می‌شود.

معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر یادآور شد: با توجه به اهمیت بندر چابهار در حوزه ناوبری ایمن شناورهای متردد در منطقه و تطبیق پارامترهایی ساخت و سازهای دریایی، اقدام به طراحی و ساخت یک دستگاه رادار تحلیل موج‌شکن شده که این رادار با ارسال امواج افقی در یک بازه یک‌صد کیلومتری از ساحل، ارتفاع و جهت موج و جریانات سطحی را اندازه‌گیری می کند و در اختیار کاربران قرار می دهد.

او اظهار کرد: یکی از تجهیزات اصلی سامانه VTS در بنادر جهت نظارت بر تردد ایمن شناورهای عبوری، رادار ترما است که در چرخه تولید و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

او با اشاره به ایجاد سامانه یکپارچه آنلاین و کنترل نظارت بر عملکرد لایروب‌ها گفت: یکی از مشکلات اصلی در شناورهای لایروب هنگام اجرای عملیات لایروبی، محاسبه میزان گل و لای لایروبی شده و نظارت بر لایه‌ها و بسترهای موجود در آب است که در طراحی جدید، این سیستم بدون استفاده از تکنولوژی هسته‌ای، نسبت به اندازه‌گیری احجام مواد لایروبی شده، اقدام می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.