سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

متوسط سن ناوگان باری کشور به ۱۹ سال رسید

امانی گفت: طبق برآورد‌های صورت گرفته، وضعیت سنی ناوگان جاده‌ای کشور به ویژه مینی بوس بسیار بالا است.

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه متوسط سن ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور بسیار بالا است، افزود: متوسط سن باری ۱۹.۲، اتوبوس ۱۰.۷، مینی بوس ۲۴.۱ و سواری ۱۰.۲ سال است که طبق برآوردهای صورت گرفته این وضعیت سنی برای ناوگان جاده‌ای کشور به ویژه مینی بوس بسیار بالا است.

امانی توضیح داد: بسیاری از ناوگان فرسوده هستند و ما امیدوار هستیم با این وضعیت تولید و تقاضا بتوانیم تولیدات این بخش را افزایش دهیم و از این وضعیت خارج شویم. در حال حاضر ما برای خروج از فرسودگی سعی کرده‌ایم ناوگان فرسوده را از رده خارج کنیم که با این اقدامات هم میزان تولید افزایش می‌یابد و هم قدرت نقدینگی در این بخش بیشتر خواهد شد. بر این اساس سازمان راهداری اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تولید داخل و نوسازی کامیون‌ها توسط شرکت‌های تولیدکننده داخلی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، افزود: هم اکنون قرارداد تولید یک هزار دستگاه و قرارداد تولید ۵ هزار دستگاه و همچنین قرارداد تولید ۵۰۰ دستگاه کامیون را با شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید داخل منعقد کرده‌ایم.

این مقام مسئول یادآور شد: در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه قرارداد منعقد شده است. قرارداد‌ها را با تسهیلات پرداختی به صورت یارانه‌ای با شرکت‌ها منعقد کرده‌ایم.

او توضیح داد: شرکت‌های حمل و نقلی برای این کامیون مبالغ را به این صورت پرداخت می‌کنند که ۸۰ درصد قیمت خودرو را با تسهیلاتی با نرخ سود ۳ درصد پرداخت می‌کنند و تنها ۲۰ تا ۴۰ درصد آورده‌ها به صورت نقد است و برای رانندگان هم تسهیلات با نرخ سود ۵ تا ۹ درصد پرداخت می‌شود.

امانی بیان کرد: سعی کرده‌ایم تولید داخل را تقویت کنیم و با انعقاد قرارداد و پرداخت یارانه بخشی از نیاز حوزه حمل و نقل باری را بتوانیم تامین کنیم و در کنار آن واردات کامیون‌های اروپایی را برای رفع بخشی از نیاز‌های کمی و کیفی در دستور کار داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای کاهش سن ناوگان جاده‌ای به کار گرفته‌ایم و ما امیدوار هستیم، بتوانیم با همکاری با سایر دستگاه‌ها این مشکل کشور را رفع کنیم و شاهد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌ای در کشور باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.