سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیاز اشک کشاورزان خوزستانی را درآورد

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز گفت: باید میزان کشت پیاز به دیگر استان‌ها اعلام شود تا ناهماهنگی در کشت، باعث ایجاد ضرر برای کشاورزان نشود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدتی است که اخباری مبنی بر افت شدید قیمت پیاز و ضرر کشاورزان به گوش می‌رسد. این موضوع به جایی رسید که برخی کشاورزان در اعتراض به این شرایط، پیاز خود را در خیابان ها رها کردند و یا محصول خود را برداشت نکردند.

 سال ۱۳۹۸ با رشد قابل ملاحظه قیمت پیاز، سطوح زیادی از زمین‌های کشاورزی زیر کشت پیاز رفت، اما شیوع کرونا و توقف صادرات بسیاری از کالاها موجب شد عرضه پیاز در بازارهای داخلی افزایش یابد. همین موضوع به افت قیمت شدید این محصول انجامید. در نهایت فروردین سال گذشته، دولت پیاز مازاد را با قیمت توافقی از کشاورزان خرید. با گذشت یک سال دوباره این داستان تکرار شد.

عبدالرضا جمالی‌پور رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز گفت: زمانی که یک استان بیشتر از حد الگوی کشت خود اقدام به کاشت پیاز می‌کند، باید میزان کشت به دیگر استان‌ها اعلام شود تا ناهماهنگی در کشت، باعث ایجاد ضرر و زیان برای کشاورزان نشود.

او با بیان اینکه پیازکاران دزفول دچار ضرر و زیان شده‌اند، افزود: سازمان جهاد کشاورزی و دولت باید سامانه‌ای برای سازماندهی میزان کشت پیاز در نقاط مختلف کشور ایجاد کند تا ناهماهنگی و ضرر بین پیازکاران به وجود نیاید.

جمالی‌پور بیان داشت: پیاز از وضعیت مناسبی در بازار برخوردار نیست و تاکنون نیز از کشور‌های اطراف، اقدامی برای خرید پیاز نشده و برای حمایت از پیازکاران، به کمک دولت نیاز است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.