سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷ هزار و ۴۹۴ بانوی همدانی در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۷ هزار و ۴۹۴ هزار نفر از بانوان استان سال گذشته در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای این شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۴۹۴ هزار نفر از بانوان استان سال گذشته در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند، گفت: از این تعداد شرکت کننده در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در مراکز دولتی استان همدان آموزش‌های مهارتی را آموختند.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی در ۲۱۷ حرفه برگزار شد، اظهار داشت: بازار یاب بیمه، راهنمای طبیعت گردی، زعفران کار، متصدی کافی شاپ، پژوهشگر، برنامه ریز اقتصادی امور خانواده، خیاطی، میناکاری و کامپیوتر از رشته‌های ارائه شده در این مراکز است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در ۷۷۸ دوره اجرا شد عنوان کرد: با توجه به تحولات بازار کار، در سال‌های اخیر مهارت‌آموزی همواره مورد توجه سیاست‌گذاران و دست اندرکاران قرار گرفته است تا افراد متناسب با نیاز بازار کار آموزش و مهارت‌های لازم را فرا گیرند.

مختاران عنوان کرد: این آموزش‌ها برای زنان، در مراکز ثابت خواهران، سکونتگاه‌های غیر رسمی، مراکز ثابت شهری، روستایی و عشایری، زندان، سیار، صنایع و اصناف، بین‌کارگاهی و جوار کارگاهی، محیط کار واقعی، جوار دانشگاهی، آسیب‌دیدگان ناشی از مواد مخدر و مهارت‌های پیشرفته به عنوان گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی اجرا شده است.

او گفت: ۴۹ نفر از بانوان مهارت آموز شهرستان نهاوند در رشته‌های طراحی دوخت، قالیبافی و سفال جذب بازار کار شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان ادامه داد: مهارت آموزی بانوان را نیاز امروز جامعه و اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: تولید، درآمد و بهره وری در گرو ارتباط مهارت و اشتغال است.

مختاران با تأکید بر اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در بین بانوان، بیان کرد: افراد با گذراندن دوره‌های این مرکز و یا آموزشگاه‌های آزاد وابسته، می‌توانند گواهی مهارت دریافت کرده و تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کنند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.