سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با سن علف هرز در ۶۶ هزار هکتار از اراضی همدان

مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: شرکت‌های تعاونی تولید از اوایل فروردین تا کنون در ۶۶ هزار هکتار از اراضی زیر پوشش خود با سن مادر و علف‌های هرز برگ پهن مبارزه انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید مسلمی راد، مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت:سطح مبارزه با سن مادر در مزارع گندم و جو آبی و دیم در حوزه اراضی تعاونی‌های تولید ۴۷ هزار هکتار و مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در همین مزارع ۱۹ هزار هکتار بوده است.

او افزود: نحوه همکاری با کشاورز در اجرای طرح مبارزه با سن مادر و علف‌های هرز شامل آموزش و اطلاع رسانی حضوری و مجازی در مورد زمان ریزش و مبارزه با سن مادر و همچنین حضور کارشناسان در مزارع و نظارت بر سمپاشی به همراه نیرو‌های بسیج همگام با کشاورز بوده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان اضافه کرد: مبارزه با سن مادر در ۶۷ تعاونی تولید انجام می‌شود و این تعاونی‌ها با تهیه و توزیع سموم مورد نیاز کشاورزان در دورترین روستا‌های استان همدان نیاز کشاورزان را برآورده می‌کنند.

مسلمی راد گفت: سطح زیر کشت گندم و جو آبی و دیم در حوزه ۶۷ تعاونی تولید استان همدان در حدود ۱۴۰ هزار هکتار است که پیش بینی می‌شود از این سطح ۳۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.