سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لطفی:

سیر نزولی موج چهارم کرونا، باعث ساده انگاری در رعایت شیوه نامه‌ها نشود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سیر نزولی موج چهارم کرونا در استان فارس به معنی پایان این موج و ساده انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با وجود کاهش ورودی بیمارستان‌ها طی روز‌های اخیر؛ همچنان تعداد بالای موارد بستری در بیمارستان‌های استان و آمار جانباختگان کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، نگران کننده است و تجربه موج‌های پیشین کرونا نشان داده است، در آغاز روند نزولی شدن سیر بیماری، ساده انگاری و بی توجهی می‌تواند منجر به موج بلندتری شود.

مهرزاد لطفی اضافه کرد: سامانه salamat.gov.ir از روز گذشته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شده و افراد متولد پیش از سال ۱۳۲۰ می‌توانند با مراجعه به این سامانه، اطلاعات خود را ثبت کنند.

او به بازدید روز گذشته استاندار فارس از پایگاه واکسیناسیون خودرویی دانشگاه در شهرک گلستان شیراز اشاره کرد و افزود: در این پایگاه تزریق واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال در خودرو انجام می‌شود که در راستای تکریم سالمندان و اهمیت سلامت آنان است.

رئیس دانشگاه با اعلام خبر تزریق بیش از دوازده هزار دوز واکسن کرونا در فارس طی روز گذشته، آن را رکوردی در زمینه واکسیناسیون کرونا دانست و ادامه داد: با پیشرفت کار در زمینه واکسیناسیون عمومی کرونا، نقش پایگاه‌های سلامت برای مشارکت در واکسیناسیون پر رنگ‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.