سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتانیاهو: به شدت مخالف فشار‌ها برای عدم ساخت و ساز در قدس هستیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد با فشار‌ها برای عدم ساخت وساز در بیت المقدس مخالفت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در سخنانی گفت این رژیم با فشار‌ها برای آنکه در بیت المقدس دست به ساخت و ساز نزند، مخالفت می‌کند. او این اظهارات را در پی چندین روز ناآرامی در سرزمین‌های اشغالی بیان کرد.

نتانیاهو در خلال سخنرانی تلویزیونی مدعی شد: ما قاطعانه با فشار‌ها برای آنکه در بیت المقدس ساخت و ساز نشود، مخالفت می‌کنیم. متأسفیم که این فشار در حال افزایش است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات بی اساس خود مدعی شد: من همچنین به بهترین دوستان مان می‌گویم اورشلیم (قدس اشغالی) پایتخت اسرائیل است و همانطوری که هر ملتی در پایتخت خود ساخت و ساز کرده و آنجا را می‌سازد، ما نیز حق داریم در اورشلیم ساخت و ساز کرده و آنجا را بسازیم. این همان کاری است که ما انجام داده ایم و انجام آن را ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که ساعاتی پیش نیز پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در خصوص خشونت‌ها در قدس ابراز نگرانی کرد.

پاپ فرانسیس در پیامی با تاکید بر اینکه با نگرانی زیاد تحولات مربوط به قدس و سرزمین‌های فلسطینی را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد خشونت فقط خشونت به همراه می‌آورد. بهتر است هر چه زودتر خشونت را متوقف کنید.

پاپ از طرف‌های درگیر خواست به گونه‌ای عمل کنند که هویت چند مذهبی و چند فرهنگی شهر قدس حفظ شود و برادری بین همه برقرار شود.

گفتنی است دادگاه رژیم صهیونیستی اخیرا به چند خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح اعلام کرده است باید منازل خود را که به نفع شهرک‌نشینان صهیونیست مصادره شده، تخلیه کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۱۹:۳۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَانَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
انشاءالله تصوری سردار دلهای عزیزمان صدیق شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگوار عادل و سخاوتمند دلسوز بشریت مظلوم مومنین مستضعفین بزودی زود در سر تا سر شهر ها و روستاهای فلسطین اشغالی و قدس شریف آزاد شده نصب خواهد شد و نماز پیروزی شکر گذاری را در مسجدالاقصی زیر گنبد سبزش پشت سر ولی امر مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص مومنین مسلمین امت واحده رسول الله ص خواهند خواند و سپس در مکه مکرمه و مدینه منوره و در بین الحرمین حضرت اربابمان اباعبدالله الحسین ع و حضرت ابوالفضل العباس ع می خوانند در ضمن این مسجد که گنبد طلایی دارد که به قدس شریف معروف است مسجدقبه الصخره است نه مسجد الاقصی دقت کنید امت واحده رسول الله ص و نگذارید صهیونیستها آسیبی به مسجد الاقصی که گنبدش سبز رنگ است وارد کنند انشاءالله به زودی زود فلسطین و قدس شریف آزاد خواهد شد و صهیونیستها فروپاشی و نابود و پراکنده و برای همیشه تاریخ بشریت محو خواهند شد .
وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَانَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .