سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت از مردم برای مشارکت در کارآزمایی واکسن کرونا پاستور

دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم جهت مشارکت در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا پاستور دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر اویس سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دعوت از داوطلبان شهرستان‌های ساری میاندورود، قائم شهر و جویبار برای مشارکت در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا پاستور، گفت: ایرانیان گروه سنی ۱۸ تا ۸۰ سال فاقد هرگونه بیماری زمینه‌ای یا بیماری‌های زمینه‌ای کنترل شده می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://pasteurcovac.ir و یا ‹تماس تلفنی با شماره ۳۴۴۰۷ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

او افزود: واکسن کرونا پاستور که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شد پس از گذراندن موفق مراحل یک و دو کارآزمایی، چهارشنبه در مازندران وارد مرحله ۳ کارآزمایی بالینی می‌شود.

دکتر اویس با بیان اینکه واکسیناسیون داوطلبان به صورت متمرکز در ساری انجام می‌شود، قرنطینه افرادی که این واکسن تزریق کردند را تکذیب کرد و گفت: این واکسن ایمنی بخشی بالایی دارد و تولید واکسن با کوبا تجربه خوبی برای کشور ما بوده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه این دانشگاه در کنار ۸ دانشگاه دیگر کشور اجرای فاز سوم آزمایش بالینی را پذیرفته است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران مسوولیت تزریق ۳ هزار واکسن را برعهده گرفته که تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام کرده اند.

دکتر اویس ن با تاکید بر اینکه تزریق واکسن به معنای پایان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیست، گفت:پس از تزریق واکسن نیز استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید ادامه پیدا کند.

او ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل را برای اجرای این طرح ۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۲۰۰ نفر از دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای شرکت در اجرای این طرح نام نویسی کرده اند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، روند ابتلا افراد به بیماری را در استان نزولی دانست و گفت: زمانی که بهتر شدن وضعیت در بین جامعه به یک روش عادی انگاری تبدیل شود شاهد گسترش بیماری خواهیم بود و این تجربه تلخ را در اواخر پارسال و اوایل فروردین ماه امسال مشاهده کردیم.

او به تعطیلات عید فطر و دید و بازدید‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کرونایی هندی و افریقایی در کشور مشاهده شده که باید برای کنترل این ویروس مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از تجمعات، دید و بازدید و مسافرت خودداری کنند.

تخصیص ۱۳۰ هزار دوز واکسن به دانشگاه مازندران

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه فاز نخست واکسیناسیون از ۲۱ بهمن ماه آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار دوز واکسن به دانشگاه مازندران تخصیص پیدا کرد که ۸۰ درصد آن‌ها تزریق شده و مشخصات کامل دریافت کنندگان واکسن در سامانه بومی ما ثبت می‌شود.

دکتر اویس با اعلام اینکه در فاز دوم نیز تزریق واکسن برای افراد بالای ۸۰ سال در حال انجام است، افزود: افرادی که در گروه‌های سنی ۸۰ سال به بالا واکسن تزریق نکردند می‌توانند واکسن دریافت کنند.

او با اعلام اینکه در روز‌های آینده واکسن‌های بیشتری وارد کشور می‌شود، گفت: درحال حاضر ۴ واکسن اسپوتنیک وی روسیه، سینوفارم چین، بهارات هند و آسترازنکا کره جنوبی واکسن تزریقی کشور است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: امید است واکسن تولیدی کشور کوو برکت و کونژوکه تولید ایران و کوبا به زودی تزریق و در سبد واکسیناسیون قرار گیرد.
انتهای پیام /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.