سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۹۱۲ هزار کیلوگرم کالای اساسی دپو شده در کرج

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: طی بازرسی‌های انجام شده از سه انبار واقع در شهرستان کرج مقدار ۹۱۲ هزار کیلوگرم کالای اساسی مشمول، کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،رامین ربیعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: موجودی این انبار‌ها در سامانه جامع انبار‌ها به ثبت نرسیده اند و با توجه به آنکه کالا‌های اساسی مذکور، همگی ارز مرجع دریافت کرده اند از مرحله واردات تا انبار، عرضه و مصرف آن باید تحت نظارت باشد به همین دلیل ثبت موجودی هر انباری، خصوصاً انبار کالا‌های اساسی در سامانه جامع انبار‌ها الزامی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز افزود: در اولین انبار ۱۶۰ هزار کیلوگرم شکر سفید و یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم روغن مایع خوراکی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال کشف شد. در انبار بعدی نیز ۲۲ هزار کیلوگرم برنج به ارزش ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

ربیعی درباره انبار سوم گفت: در این انبار نیز به میزان ۹۲ هزار کیلوگرم روغن نباتی و ۶۳۷ هزار کیلوگرم شکر سفید به ارزش ۵۸ میلیارد ریال کشف شد.

او درباره ارزش وزنی این کالا‌ها افزود: ارزش وزنی این کالا‌ها ۹۱۲ هزارکیلوگرم و ارزش ریالی آن ۸۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در پاسخ به این سئوال که اقلام مشمول شامل چه نظارت‌هایی می‌شودگفت: با توجه به این که کالا‌های مکشوفه جزو کالا‌های اساسی اولویت یک هستند بر اساس قانون، مجموعه اقدامات تنظیم بازار شامل نحوه تعیین قیمت، تامین کالا، تعیین تعرفه، موجودی، قیمت توزیع، نظارت و بازرسی بر آن‌ها و سایر عوامل موثر بر ثبات بازار در مورد آن‌ها اعمال می‌شود و تمام این زنجیره نیز باید به صورت شفاف انجام پذیرید.

ربیعی گفت: با توجه به عدم ثبت موجودی در این انبارها، کالا‌های مذکور حق خروج از انبار را نداشته و پرونده متشکله در این زمینه جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
شیدا
۱۳:۰۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم برای روغن باید کلی بگردن با هزاربدبختی تهیه بکنند بعد این افراد روغن و مواد خوراکی را انبار میکنند بخدا خسته شدیم از این وضعیت
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ب جای این کار ها قیمت مواد خوراکی را کاهش بدید مردم در شرایط اقتصادی بدی دارن سر میکنن