سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عشایر استان اردبیل از کوچ زودهنگام خودداری کنند

رئیس اداره منابع طبیعی مشگین شهر از عشایر استان خواست در زمان تعیین شده کوچ را آغاز کنند و از کوچ زودهنگام خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر اظهری، رئیس اداره منابع طبیعی مشگین شهر گفت:  همه ساله در ایام بهار و تابستان  بیش از ۶۰ درصد از عشایر استان اردبیل در ییلاقات دامنه سبلان ساکن می شوند.

او افزود: با توجه به رعایت تعادل دام و مرتع،  حفظ و حراست از پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب مراتع امسال تدابیر ویژه‌ای در راستای کنترل ورود احشام عشایر به منطقه اتخاذ شده است.

اظهری بیان کرد : براساس هماهنگی‌های بعمل آمده با دستگاه‌های مرتبط ورود هرگونه دام سبک و سنگین  قبل از دهم خرداد ماه به مراتع ییلاقی ممنوع  است و در صورت مشاهده دام‌های وارد شده توسط عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی به منطقه مغان عودت داده  خواهند شد.

او اظهار داشت: عوامل انتظامی نیز با حضور در جاده‌های منتهی به شهرستان کامیون‌های حامل احشام را قبل از موعد مقرر توقیف خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی مشگین شهر گفت: با توجه به بارش برف در ییلاقات پوشش گیاهی مراتع شهرستان هنوز  رشد کافی و کامل نداشته و چرای زود هنگام احشام پوشش گیاهی ییلاقات را تخریب خواهد کرد.

او در ادامه به عشایر سفارش کرد با پرهیز از کوچ زود هنگام حتما پروانه چرا و طرح مرتع داری را به هنگام کوچ همراه داشته باشند تا در صورت کنترل گشت ویژه با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/ع

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.