سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۳۳۲ میلیون دلار کالا از استان سمنان به ۴۹ کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: کالا‌هایی به ارزش ۳۳۲ میلیون دلار سال ۹۹ از سوی تولیدکنندگان استان به ۴۹ کشور جهان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تشنه دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: میزان هدف‌گذاری سازمان توسعه تجارت ایران برای ارزش صادرات کالا‌ها به کشور‌های همسایه ۷۹ میلیون دلار بود که با نگاهی به عملکرد صادرات استان در سال گذشته ۴۲۰ درصد از این هدفگذاری در استان محقق شد.

او افزود: یکسال گذشته بیش از ۲۵۸ هزار تن کالا به ارزش حدود ۳۳۲ میلیون دلار از گمرک استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸ از نظر ارزش ۳۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: این میزان صادرات توسط ۹۳ شرکت در استان صورت گرفته است که متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان ۱۲۴۸ دلار است که نسبت به سال ۹۸ دارای رشد ۴۰درصدی است.

او ادامه داد: طی این مدت کالا‌هایی از قبیل شمش سرب تصفیه شده، سود سوزآور، کربنات دی سدیم، محصولات یکبار مصرف، هیدروکربن سبک، کابل، سیلیسیوم، کولر آبی، پودر لباسشویی، قطعات و اجزا از آهن و فولاد، کرک و پشم حلاجی‌شده، سیما، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات، به ۴۹ کشور جهان مانند عراق، ترکیه، هند، ارمنستان، هنگ‌کنگ، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، اندونزی، اکراین، ویتنام، و آذربایجان صادر شد.

تشنه دل اظهار داشت: طی این مدت حدود ۱۶هزارتن کالا به ارزش حدود ۶۶ میلیون دلار به استان وارد شد که عمده کالا‌های وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، ماشین آلات نانوایی و شیرینی پزی، کائوچوی اتیلن، ماشین آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزا قطعات ترانسفور ماتور‌ها، پروپیلن، لقاکننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم کننده ولتاژ، و روغن ترانسفور ماتور است.

او با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی در استان ۴۲۰۰دلار بود اضافه کرد: این مقدار کالا‌های وارداتی از ۲۰ کشور جهان از قبیل کشور‌های ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، امارات متحده عربی و ... به گمرک استان وارد می‌شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.