سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقامات اردن و فلسطین: قدس خط قرمز ماست

مقامات اردن و فلسطین بر ضرورت دفاع از قدس و مردم آن تاکید و اعلام کردند مسئولیت همه اعمال خشونت‌بار بر عهده نظامیان رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اردن، «ایمن الصفدی»، معاون وزیرخارجه اردن و «ریاض المالکی»، وزیرخارجه فلسطین در خلال گفتگویی که با یکدیگر داشتند آخرین تحولات قدس را بررسی و بر حمایت از قدس و مردمش تاکید کردند.

الصفدی در این گفتگو اعلام کرد جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی و در مسجد الاقصی که حرمی شریف است، باید وارد عمل شود.

ایمن الصفدی و ریاض المالکی تاکید کردند: قدس مقدس است و خط قرمز آن‌ها حساب می‌شود و خشونت‌های نظامیان اشغالگر نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تحریک احساسات دو میلیارد مسلمان و جنایتی است که به درگیری دامن می‌زند و منطقه را به سمت تنش بیشتر سوق می‌دهد.

معاون وزیرخارجه اردن اضافه کرد: اردن در زیر سایه «ملک عبدالله دوم» بر حمایت از مقدسات اسلام و مسیحیت در قدس ادامه خواهد داد و هنگامی که رژیم اشغالگر به مقدسات اسلام و مسیحیت توهین می‌کند و هویت عربی را تخریب می‌کند دست روی دست نخواهد گذاشت.

این مقام اردنی در ادامه افزود که باید از مردم مناطق الشیخ جراح در مقابل زورگویی صهیونیست‌ها دفاع کرد و مانع از بیرون راندن آن‌ها از خانه‌هایشان شد.

وزارت خارجه فلسطین بعد از بالا گرفتن درگیری‌ها میان نظامیان صهیونیست و مردم این کشور از وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب خواست تا دوشنبه آینده یک جلسه فوری تشکیل دهند تا در مقابل جرایم رژیم اشغالگر تصمیمی اتخاذ شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.