سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان شمالی:

همه باید برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کنند

استاندار خراسان شمالی گفت: باید برای همه مردم تکلیف شود تا فارغ از جناح‌های سیاسی در جهت افزایش مشارکت گام بردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: انتخابات زمان هم افزایی و بهره گیری از تمام نیرو‌ها و ظرفیت‌های نظام در راستای افزایش مشارکت است و باید از هر سیاه نمایی عملکرد نظام و دولت که باعث بی انگیزگی مردم برای حضور در پای صندوق‌های اخذ رای می‌شود؛ پرهیز شود.


بیشتر بخوانید


شجاعی افزود: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی تمام برنامه‌های خود را برای نشان دادن ناکارآمدی نظام و کاهش مشارکت مردم ایران در انتخابات قرار دادند و انتظار می‌رود تا نیرو‌های داخلی با بیان دستاورد‌های نظام این توطئه‌ها را خنثی کنند.

شجاعی با بیان این مطلب که انتقاد منصفانه و ارایه راهکار سازنده حق گروه‌های و جناح‌های سیاسی است خاطرنشان کرد: نباید در بیان انتقادات به سیاه نمایی دستاورد‌ها و عملکرد‌های نظام برسیم و دولت با تمام دشواری‌های ناشی از تحریم ظالمانه و همه گیری ویروس کرونا توانست به موفقیت‌های بزرگی دست یابد که این عملکرد‌ها نشان از کارآمدی نظام مردم سالار در زیر چتر ولایت فقیه است.

استاندار خراسان شمالی گفت:خوشبختانه دولت به همراه نظام توانست در این شرایط حساس تحریم‌ها را که با هدف جداسازی مردم از نظام و دولت بر علیه کشورمان تدارک دیده شد را با صبر و هوشیاری مردم خنثی کند.

شجاعی یادآور شد: مشارکت مردم در تمام امور بنیان اصلی نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد و هر چه این مشارکت در انتخابات افزایش یابد، قدرت حضور نظام در عرصه‌های بین المللی نیز افزایش خواهد یافت.

او عنوان کرد: اگر امروز تیم دیپلماسی کشورمان به خوبی با حمایت نظام مذاکرات را پیش می‌برد، ناشی از پشتوانه آرای مردمی است و هر چه این پشتوانه بیشتر باشد، قدرت چانه زنی نظام نیز در عرصه‌های بین المللی افزایش خواهد یافت.

شجاعی با اشاره به موفقیت استان خراسان شمالی در مشارکت حداکثری در انتخابات افزود: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۵.۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر بود و این تجربه خوبی است که باید در انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و عشایری نیز دنبال شود.

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: با آسیب شناسی که انجام شده نقاط ضعف ما شناسایی و سعی داریم این انتخابات (۱۴۰۰) را با شور بیشتری برگزار کنیم و مدیران در رده‌های مختلف باید برای بستر سازی مشارکت گسترده مردم در انتخابات با همکاری رسانه‌ها تلاش کنند.

شجاعی ادامه داد: صحت و سلامت به همراه مشارکت از افتخارات استان است و تاکنون هم این روند به خوبی در استان انجام شد و همه ما باید از کلی گویی خارج شویم و با هم افزایی در جهت عملیاتی کردن افزایش مشارکت گام برداریم.
نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی اضافه کرد: انتخابات تعهد ما نسبت به نظام است و تحت هر عنوانی بر همه واجب است تا در این کارزار حضوری پرشور داشته باشیم.

شجاعی با اشاره به همکاری خوب بین هیات‌های نظارت و اجرایی ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر، روستا و عشایری استان خراسان شمالی اظهارداشت: در شرایط فعلی همکاری خوبی مطابق با وظایف قانونی بین هیات‌های نظارت و اجرایی انتخابات شورا‌های اسلامی در این استان وجود دارد و ما نیز سعی کرده ایم کسی بی مورد توسط هیات نظارت رد صلاحیت نشود و افتخار داریم که در این فضای مناسب روند به خوبی طی می‌شود.

استاندارخراسان شمالی رصد فضای مجازی را یکی از برنامه‌های اصلی دست اندرکاران انتخابات در این استان اعلام کرد و اظهارداشت: ستاد رصد فضای مجازی در این استان تشکیل شد تا با فضا‌های مجازی که در راستای دلسرد کردن مردم از نظام و انتخابات حرکت می‌کنند، شناسایی و برابر با قانون با آن‌ها برخورد شود.

سیزدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها و عشایری به همراه میاندوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورا‌های اسلامی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.