سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواب سوداگران زمین در شهرک‌های صنعتی آشفته شد

کمیته ویژه رصد واحد‌های تولیدی راکد و غیرفعال برای بازپس گیری اراضی شهرک‌های صنعتی از چنگال سوداگران در مازندران تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،یاسر امینی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط و لزوم فعال شدن آنها، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران برنامه‌ای منظم برای رصد واحد‌های راکد و غیرفعال و ارزیابی آنها، در حال اجرا دارد.

او از تشکیل کمیته ویژه‌ای در شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: کمیته ویژه‌ای برای بازپس گیری اراضی شهرک‌های صنعتی از افرادی که زمین در اختیار گرفته، اما قصد بهره برداری از آن را برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی نداشته اند و تنها زمین را به قصد سوداگری در اختیار دارند تشکیل شده است.

امینی گفت: رهبر معظم انقلاب با اشاره به ابعاد چند جانبه ایجاد اشتغال در جامعه، یکی از برنامه‌های مهم و مورد انتظار از دولت‌ها را برنامه ایجاد اشتغال دانستند و تصریح کردند که "افرادی که بعلت منافع شخصی خود و برای استفاده از زمین و ارزش افزوده آن، کارخانه‌ها را به تعطیلی می‌کشانند، بدانند که مرتکب کار باطل و حرام شده‌اند و این کار، خیانت به مردم و کارگران و استقلال و اقتصاد کشور و ضربه به تولید ملی است".

او با اشاره بیانات مقام معظم رهبری درخصوص نظر کارشناسان اقتصادی بر لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک و متوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ مبنی بر اینکه "گسترش این کارگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه ساز تولید ثروت برای عموم مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط است، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران یک برنامه منظم برای رصد واحد‌های راکد و غیرفعال و ارزیابی آن‌ها دارد.

امینی گفت:امیدواریم در سال ۱۴۰۰شرکت شهرک‌های صنعتی استان بتواند واحد‌های راکد و غیرفعال را به چرخه تولید و فعالیت بازگرداند و کلینیک‌های عارضه یابی بتدریج به سراغ آن‌ها می‌روند.

او افزود: انجام این مهم نیازمند حمایت بانک‌ها و همچنین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیـد استان است، چرا که بیش از ۵۷درصد موانع پیش روی این واحدها، مشکلات بانکی و مالی می‌باشد.

امینی گفت: بخشی از مشکلاتی که اکنون در شرکت شهرک‌های صنعتی استان با آن مواجه هستیم مربوط به واحد‌هایی است که در سال‌های گذشته زمین در اختیار گرفتند، اما این تحویل زمین منجر به تولید نشده است.

او افزود: برنامه امسال ما بازپس گیری این اراضی با کمک دستگاه قضایی است و از این پس، در دستورالعمل سازمانی واگذاری زمین، فروش زمین به غیر ممنوع و افراد باید حتماً پایان کارشان را تحویل دهند تا پس از آن پروانه بهره برداری به آنان اعطاء شود، به این ترتیب جلوی اقدامات غیرصنعتی، دلالی و سوداگری در استان گرفته خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: طبق برنامه تدوین شده، اراضی که از این طریق آزادسازی می‌شوند، به واحد‌های فناور و دانش بنیان، واحد‌هایی که به تولید داخل و افزایش عمق ساخت داخل اهتمام داشته باشند و همچنین واحد‌هایی که به تولید کالا‌های جایگزین واردات خواهند پرداخت، تخصیص خواهد یافت.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.