سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروه ضداشغالگری عراق با نام "لواء منتقمون" مسئولیت حمله به عین الاسد را بر عهده گرفت

گروه ضداشغالگری عراق با نام "لواء منتقمون" با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله پهپادی به عین الاسد در عراق را بر عهده گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانريال یک گروه ضداشغالگری عراق با نام "لواء منتقمون" که گویا بتازگی شکل گرفته است پس از گذشت حدود ۲۴ ساعت از حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

این گروه، ضمن اعلام چگونگی حمله و زمان آن مدعی شده است که، حمله شب گذشته به پایگاه عین الاسد از سوی این گروه و با کمک چند موشک گراد انجام شده است و به تعداد موشک‌های شلیک شده نیز اشاره‌ای نداشته است.

حمله پهپادی شب گذشته به پایگاه‌های استقرار نیرو‌های آمریکایی در عراق چهارمین حمله پهپادی و یا راکتی روز‌های اخیر محسوب می‌شود.

روز گذشته برخی منابع خبری از حمله به بخش نظامی پایگاه آمریکایی عین الاسد خبر دادند که طبق گزارش‌های اولیه صدای آژیر هشدار حملات موشکی در این پایگاه که میزبان نظامیان تروریست آمریکایی است، شنیده شده است.

براساس گزارش های منتشر شده، دو سامانه پدافند ضد موشکی «سی‌رام» و «پاتریوت» که اخیراً در محوطه پایگاه نصب شده‌اند، موفق به رهگیری و انهدام راکت‌ها و پهپادها نشده‌اند.

وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا، نیز ساعاتی پس از این حادثه، حمله پهپادی به مواضع نیرو‌های آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد را تایید کرد و گفت: پایگاه عین الاسد در غرب عراق که میزبان نیرو‌های آمریکایی و سایر نیرو‌های بین المللی است که به وسیله هواپیما‌های بدون سرنشین هدف قرار گرفته، است.

وی تاکید کرد: جزئیات این حمله در حال بررسی است، اما گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این حمله در ۲:۲۰ ساعت (به وقت محلی) انجام شده و باعث آسیب به آشیانه‌ها شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: عین الاسد ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.