سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: مذاکرات برجام ادامه دارد/ آمریکا باید به توافق هسته‌ای متعهد شود

نماینده روسیه در مذاکرات وین از برگزاری رایزنی‌های طرف‌های هسته‌ای در وین برای احیای کامل برجام خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از برگزاری رایزنی‌های طرف‌های توافق برجام در وین اتریش برای احیای کامل این توافق هسته‌ای خبر داد.

اولیانوف با انتشار پیامی توییتری اعلام کرد: «همانطور که اتحادیه اروپا به درستی در خبرگزاری‌ها اعلام کرده است، شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین به رایزنی ادامه می‌دهند.»

او در ادامه افزود: «در این میان بازگشت احتمالی آمریکا به این توافق نیز بحث می‌شود. به این منظور آمریکا باید به تعهد کامل به توافق برجام براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بازگردد.»

این در حالی است که ساعاتی پیش «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، از غیرقابل پیش‌بینی بودن سیاست خارجی آمریکا سخن گفته و اعلام کرده «واشنگتن تغییر رویه محسوسی در قبال توافق برجام داشته است.»

روز گذشته (جمعه) چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از آغاز رایزنی‌های فنی برای نگارش پیش‌نویس توافق خبر دادند. این در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، نیز خواستار تسریع روند مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران شد و گفت: «ما ۴ دور از گفت‌وگو‌های وین را آغاز کرده‌ایم تا برجام را به زندگی برگردانیم. هیچ ضرب الاجلی وجود ندارد، اما به‌عنوان هماهنگ‌کننده، احساس فوریت خاصی می‌کنم.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، پیش از این با بیان آن‌که ایران در مذاکرات وین جدی است، گفته بود «این که تا چه اندازه ایرانی‌ها بخواهند اقدام کنند و این جدیت تا چه اندازه است، موضوع متفاوتی است.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.