سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی آمریکا و اتحادیه اروپا از درگیری‌ها در قدس اشغالی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا خواستار کاهش تنش‌ها و آشوب‌ها در اراضی اشغالی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، آمریکا و اتحادیه اروپا از شدت آشوب‌ها و حملات نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجد الاقصی ابراز نگرانی کردند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما از مقامات اسرائیلی‌ و فلسطینی‌ها می‌خواهیم به تنش‌ها پایان دهند.

او گفت: آمریکا به شدت نگران درگیری‌های مداوم بین نیروهای امنیتی اسرائیلی با فلسطینی‌ها است. هیچ بهانه‌ای برای خشونت وجود ندارد و چنین خونریزی‌هایی بسیار نگران کننده است. ما آن‌ها را محکوم می‌کنیم. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دو طرف را به خویشتنداری فراخواند و از آنها خواست از اقدامات تحریک آمیز خودداری و وضع تاریخی موجود در مسجد الاقصی را حفظ کنند.

 او گفت: ما همچنین به شدت نگران اخراج احتمالی خانواده‌های فلسطینی در محله‌های شیخ جراح  در بیت المقدس هستیم. بسیار مهم است از اقداماتی از جمله فعالیت شهرک سازی، تخریب خانه‌ها و اقدامات تروریستی که باعث تشدید تنش‌ها می‌شود و یا ما را از صلح دور می‌کند، جلوگیری کنیم.

ند پرایس تصریح کرد: وزارت امور خارجه آمریکا با سران اسرائیلی‌ و  فلسطین در ارتباط است تا برای کاهش تنش‌ها اقدامی انجام دهد.

اتحادیه اروپا نیز در واکنش به درگیری‌های اخیر رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در قدس اشغالی و مسجد الاقصی بیانیه‌ای صادر کرد. ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم فورا تنش در قدس را کاهش دهند.

این اتحادیه افزود: اخراج خانواده‌های فلسطینی در الشیخ جراح و قدس شرقی نگران کننده و غیرقانونی است و تنش‌های افزایش می‌دهد.

اتحادیه اروپا تاکید کرد: رهبران سیاسی و مذهبی باید خویشتنداری کنند و مسئولیت آرام کردن اوضاع نابسامان قدس را بر عهده بگیرند.

در درگیری‌های روز گذشته بین نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در قدس اشغالی نزدیک به ۱۷۰ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.