سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلی در تأمین اکسیژن بیماران در لامرد وجود ندارد

رئیس بیمارستان شهرستان لامرد به تشریح آخرین اقدامات انجام شده در خصوص درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، گفت: مشکلی در تامین اکسیژن بیماران در لامرد وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فریبرز غفارپسند رئیس بیمارستان شهرستان لامرد،گفت: در طول یکسال و چندماه از آغاز پاندمی شیوه درمانی دقیق‌تر شده و تجربه پزشکان و  کادر درمان بیماری نیز کامل‌تر شده که در حال حاضر شاهد کاهش میزان مرگ و میر هستیم، به‌گونه‌ای که درصد افراد فوت شده در جهان از حدود ۹ و  ۸ دهم درصد به ۲ و  ۴  دهم درصد کاهش یافته و در ایران نیز در ابتدا میزان مرگ و میر ۱۰  و ۷ دهم درصد بود و هم‌ اکنون به ۳ و نیم  دهم درصد رسیده است.

او، با اشاره به اینکه ما هیچ‌گاه منکر نقایصی که در سیستم‌های درمانی، بهداشتی و بیمارستانی وجود دارد نیستیم و با پیگیری‌های شبانه‌روزی در حال رفع این نقایص هستیم بیان کرد: بیمارستان حاج محمود و حاج حیدر لامرد، مرکز معین کرونا در جنوب فارس است که با پوشش جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر، بیماران لامرد، اشکنان، علامرودشت، مهر و گله‌دار را پذیرش می‌کند.

غفار پسند ادامه داد: در طول این مدت تعداد  ۳ هزار و ۱۰۲ نفر دارای تست مثبت بوده‌اند و تعداد ۹۰۷ بیمار در این مرکز بستری شدند  که ۸۷  نفر  جان خود را از دست دادند.

رئیس بیمارستان شهرستان لامرد، افزود: درصد مرگ و میر بیمارستان لامرد عدد ۲ و  ۸ دهم درصد را نشان می‌دهد که در مقایسه با آمار ملی و بین‌المللی پایین‌تر است.

او، اضافه کرد: در حال حاضر این مرکز دارای ۷ تخت ویژه خاکستری و ۴۰ تخت خاکستری عادی است که با تمام ظرفیت در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستند و تعداد دستگاه‌های تنفس مصنوعی مناسب با بیماران بوده و با بهره‌برداری از دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی مشکلی در تامین اکسیژن بیماران وجود ندارد.

غفار پسند ، اظهار کرد: این مرکز، مجهز به دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس شرکت زیمنس آلمان با ظرفیت  ۵۰۰ سی‌تی‌اسکن ریه در روز را دارا است که این امر موجب تشخیص به‌ موقع و اقدام درمانی مؤثر در این مرکز می‌شود.

رئیس بیمارستان شهرستان لامرد، گفت: در مورد نیروهای متخصص این بیمارستان تعداد پزشکان این مرکز با افزایش دو برابری، از ۱۶ نفر به ۳۵ نفر افزایش یافته که خود باعث بهبود کیفیت خدمات شده است، و در حال حاضر ۵ متخصص داخلی در بیمارستان‌های لامرد و مهر و اشکنان به شکل شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته مشغول به درمان بیماران هستند.

او، بیان کرد: هر هفته سه‌ شنبه‌ها از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس بیمارستان، متخصصان داخلی، اساتید ریه و عفونی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیماران بدحال مشاوره شده و درمان‌ها با هماهنگی دانشگاه و مطابق با جدیدترین علوم روز دنیا انجام می‌شود.

غفارپسند، تصریح کرد: تامین داروهای بیماران کرونایی نیز به خاطر موج‌های مکرر بیماری و کمبود کشوری، در تمام مراکز معین بیمارستانی همیشه از دغدغه‌های اصلی است.

رئیس بیمارستان شهرستان لامرد ، ادامه داد: با توجه به شناسایی ده‌ها مورد از ویروس جهش‌ یافته آفریقایی در شهرستان همجوار (پارسیان) و باتوجه به آن که این ویروس سرایت بسیار بالایی داشته و طبق تحقیقات حتی واکسن هم مانع از ابتلاء به این ویروس جهش‌ یافته نمی‌شود از  شهروندان تقاضا می شود برای حفظ سلامت خود و خانواده‌ها، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و از ساده‌انگاری بیماری  خودداری کنند.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.