سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهیم رضایی:

احداث منطقه آزاد برای توسعه اشتغال فریبی بیش نیست

نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه احداث منطقه آزاد برای توسعه اشتغال فریبی بیش نیست، گفت: با هر شغلی که در این مناطق ایجاد شود، ١٠ شغل از بین خواهد رفت.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در یازدهمین گزارش ماهانه خود در مورد سوالی با موضوع تصویب منطقه آزاد بوشهر، بیان کرد: به طور کلی با منطقه آزاد بوشهر مخالفیم چرا که برخلاف مصالح جامعه و مصالح اکثریت قریب به اتفاق مردم استان و کشور است.

او با اشاره به اینکه فقط افراد محدود و مطرود و ثروتمندی از مزایای این منطقه بهره‌مند می‌شوند، عنوان کرد: این منطقه فقط به نفع یک جمعیت کمتر از یک درصد است که پراشت‌ها هستند و منافع خود را دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مناطق آزاد به محلی برای قاچاق، رانت و فساد تبدیل شده‌اند، افزود: این مناطق هیچ توفیقی در توسعه تولید نداشته‌اند و محلی برای واردات بی‌رویه و قاچاق شده است.

رضایی با بیان اینکه احداث منطقه آزاد برای توسعه اشتغال فریبی بیش نیست، عنوان کرد: با هر شغلی که در این مناطق ایجاد شود، ١٠ شغل از بین خواهد رفت.


بیشتر بخوانید


او نبود شفافیت را از دیگر ضعف‌های مناطق آزاد دانست و تاکید کرد: طبق برخی آمار‌ها سهم این مناطق در صادرات غیرنفتی کمتر از دو درصد است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی افراد اسپانسر تصویب منطقه آزاد بوشهر هستند، گفت: در سفر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به استان بوشهر در مورد معایب مناطق آزاد توضیح دادیم، ولی بدون توجه به نظر مردم و با فشار یا هزینه برخی افراد شاهد تصویب آن هستیم.

رضایی بیان کرد: منطقه آزاد بوشهر باعث گسترش زمین‌خواری، دلالی، گرانی زمین و مسکن، رانت‌خواری و فساد می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.