سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس گروه سلامت خانواده جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی خبر داد ؛

خدمات مامایی، از دلایل اصلی کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان

طاهره رام گفت: از دلایل اصلی کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان بهره مندی مادران از مراقبت‌ها و خدمات مامایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   طاهره رام رئیس گروه سلامت خانواده جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی  گفت : امسال پانزدهم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی ماما نامگذاری شده است و کنفدراسیون بین المللی مامایی شعار بهبود شاخص‌ها با سرمایه گذاری روی ماماها را بعنوان شعار روز جهانی ماما برای امسال تعیین کرده است.


بیشتر بخوانید 


او بیان کرد: ماما به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام سلامت، حفظ، تامین و ارتقای سلامت مادران و نوزادان را بر عهده دارد، به نحوی که از دلایل اصلی کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان بهره مندی مادران از مراقبت‌ها و خدمات مامایی است.

رام عنوان کرد: ماما‌ها با مهارت، شجاعت و شهامت به عنوان حلقه مهم ارتباطی بین خانواده و تیم بهداشتی و درمانی از طریق ارائه مراقبت‌های بهداشت بلوغ، ازدواج، پیش از بارداری، بارداری و پس از زایمان نقش بسیار ارزنده‌ای در سلامت دختران، زنان و مادران و نوزادان بویژه در شرایط اپیدمی کووید ۱۹ ایفا می‌کند.

او با اشاره به این که تعهد و مسئولیت پذیری ماما‌ها چه در شرایط عادی و چه در شرایط کنونی بحران مقابله با اپیدمی کووید ۱۹ برای مراقبت از بنیان خانواده تاثیرگذار است، گفت: با توجه به تغییر رویکرد جمعیتی در ارتباط با ازدواج، فرزند آوری، فرزند پروری و حفظ سلامت خانواده، حرفه مامایی نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.