سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازچرخانی آب در صنایع سمنان به کمک تیم‌های فناور

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: بازچرخانی آب در صنایع به کمک تیم‌های پژوهشی فناور چالش تأمین آب را برای واحدهای صنعتی استان در راستای تحقق جهش تولید رفع می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه کمبود آب چالش اصلی صنعت استان است، اظهار کرد: بهره‌گیری از تیم‌های پژوهشی فناور برای بازچرخانی آب در بخش صنعت می‌تواند این دغدغه صنایع استان را برطرف کند.

او به شرایط حاکم بر صنعت و اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این مسأله سبب شده تفکر صنعتگر به سوی نوآوری به‌منظور پایداری توسعه صنعتی رود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: بدون ورود نوآوری به صنعت نمی‌توان انتظار رشد و پشتیبانی از این بخش را داشت.

آل‌بویه وجود شتاب‌دهنده‌ها را برای تقویت و مشارکت در مسیر رشد ایده‌های خلاق ضروری دانست و گفت: مسیر رشد بسیاری از ایده‌ها در جهت تبدیل به تولید محصول در همان مرحله متوقف می‌شود و بسط و گسترش دانش در صنعت و تولید محصول در گرو حمایت از بخش شتابدهی است.

او با اشاره به فعالیت کانون هماهنگی دانشگاه و صنعت (اتاق مسأله) اضافه کرد: این اقدام در راستای ارتباط مؤثر صنعت، دانشگاه و با هدف ارتقای فنی و تکنولوژی صنعت استان انجام شده که باید گسترش یابد.

آل‌بویه یادآور شد: ایجاد پیوند میان دانشگاه و صنعت، علاوه بر تأمین بخش زیادی از نیازهای داخلی کشور، کمک به جهش تولید و نیز توسعه صنعت را به ارمغان خواهد آورد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه برخی از صنایع مستعد فناور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان فعال هستند، افزود: این صنایع با اخذ مجوز دانش‌بنیان از مزایای تبدیل شدن کارخانه‌های صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند می‌شوند.

او یادآور شد: در صورت امکان، پیشنهاد می‌شود شهرک فناوری با توجه به دغدغه واحدهای فناور ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تأکید کرد: صندوق‌های خطرپذیر (ایده‌های دارای ریسک سرمایه‌گذاری) روشی است که با حمایت معنوی و مالی برای تولید محصولات فناورانه و به بار نشستن ایده‌های نوآورانه استان سمنان می‌تواند مناسب و تأثیرگذار باشد که فقدان آن در استان بسیار محسوس است.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: کمبود آب ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.