سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار روسای احزاب رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه جدید

پس از ناکامی نتانیاهو برای تشکیل کابینه، روسای سه حزب یامینا، امید جدید، یش عتید برای بررسی این موضوع در جلسه‌ای با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، نفتالی بنت، گیدون سعار و یائر لاپید امروز  (جمعه)در جلسه ای سه نفره با یکدیگر دیدار می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نفتالی بنت، رئیس حزب یامینا،گیدون سعار، رئیس حزب امید جدید و یائر لاپید، رئیس حزب یش عتید، قرار است در جلسه ای درخصوص تشکیل کابینه جدید با یکدیگر رایزنی کنند.

پنج شنبه شب نیز بنت و لاپید با یکدیگر دیدار داشته و در این خصوص گفتگو کردند.

دو روز پیش و پس از شکست نتایناهو در تشکیل کابینه، روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید را  که از مخالفان نتانیاهو است، مأمور تشکیل کابینه این رژیم کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی توضیح داد که یائیر لاپید در حال حاضر، از حمایت ۵۶ نماینده در کنست از مجموع ۱۲۰ نماینده برخوردار است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند بنیامین نتانیاهو در تشکیل ائتلاف با دیگر احزاب ناکام مانده و نتوانسته در مدت زمان تعیین شده کابینه ائتلافی خود را تشکیل دهد. رئیس حزب لیکود تنها تا سه شنبه شب فرصت داشت تا کابینه جدید خود را تشکیل دهد که در این‌ امر ناموفق بود.

بنیامین نتانیاهو در فروردین ماه، با اینکه در حال محاکمه در دادگاه به اتهام فساد اقتصادی و کلاهبرداری بود، از سوی ریولین مسئول تشکیل کابینه جدید شد.

تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی نیاز به حمایت حداقل ۶۱ عضو از ۱۲۰ عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دارد که نتانیاهو  نتوانست نظر دیگر احزاب  را به خودش برای تشکیل کابینه جلب کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.