سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت خروج خودرو های بومی از زنجان در تعطیلات عید فطر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ممنوعیت خروج از زنجان در تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: مشاغل گروه۲ از هفته آینده اجازه فعالیت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طبق تصمیمات جدید ستاد مقابله با کرونا، مشاغل گروه۲ از هفته آینده اجازه فعالیت خواهند داشت.

او ادامه داد: همچنین خروج از زنجان در تعطیلات عید فطر ممنوع است.


قزلباش با اشره به اینکه  ارائه هیچ یک از خدمات در بیمارستان ها متوقف نشده است، تشریح کرد: واکسیناسیون طبق روال خود در حال انجام است و برای قطع زنجیره بیماری حداقل باید ۶۰ درصد جمعیت استان زنجان در دو دُز و افرادی که یک بار مبتلا شده‌اند در یک دُز واکسن یادآور دریافت کنند.

او در ادامه افزود: با توجه به تعداد واکسنی که در اختیار داریم، اگر با سرعت کنونی پیش رویم زمان زیادی برای ایمنی و قطع زنجیره نیاز خواهد بود.

او در راستای افزایش سرعت واکسیناسیون گفت: برای افزایش سرعت واکسیناسیون باید به ازای هر سه مرکز تزریق، یک مرکز تجمعی داشته باشیم تا بتوانیم در روز ۲ هزار واکسن تزریق کنیم؛ اما ایجاد این شرایط، امکانات و فضای بیشتری نیاز دارد که از توان دانشگاه خارج است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه همکاری همه جانبه برای شکست بیماری و واکسیناسیون وسیع لازم است، تصریح کرد: سیستم بهداشت و درمان چند کار را به صورت همزمان انجام می‌دهند. تامین نیروی فنی و متخصص توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و لازمه تسریع روند واکسیناسیون همکاری و تامین نیروی تدارکاتی و پشتیبانی امکانات به وسیله سایر ادارات است.



انتهای پیام/ ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.