سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند نفر برای واکسن کرونا انستیتو پاستور در مازندران نام نویسی کرده اند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از نام نویسی حدود ۳ هزار نفر برای دریافت واکسن کرونا انستیتو پاستور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه واکسن کرونا نو ترکیب توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است، گفت: حدود ۳ هزار نفر از شهر‌های بابل، ساری، قائمشهر، میاندورود و جویبار تاکنون برای تزریق این واکسن کرونا ثبت نام کرده اند.

او افزود:واکسیناسیون داوطلبان به صورت متمرکز در ساری انجام می‌شود و ۸۰ درصد از داوطلبان واکسن کونژوکه را دریافت خواهند کرده و ۲۰ درصد دیگر ماده تحریک کننده عمومی را دریافت می‌کنند.

دکتر موسوی گفت: این واکسن بعد از گذراندن موفق مرحله‌های یک و دو، وارد مرحله ۳ کارآزمایی بالینی شده است تا پس از تایید نهایی در این مرحله نسبت به تولید انبوه اقدام شود.

او با بیان اینکه ۴۰ هزار داوطلب کوبایی و ۲۴ هزار داوطلب ایرانی در این مرحله از کارآزمایی مشارکت دارند، افزود: ظرفیت استان برای دریافت واکسن ۶ هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ثبت نام عمومی و مشارکت در مرحله سوم مطالعه بالینی واکسن کرونا کونژوکه از اول اردیبهشت آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.