سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورل: برای کاهش تنش در اوکراین اجرای توافقنامه مینسک ضروری است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اجرای توافقنامه مینسک و همکاری روسیه در این زمینه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: به منظور کاهش تنش در اوکراین، اجرای توافقنامه مینسک تنها راه برای حرکت به سمت جلو و راه حل سیاسی پایدار است.

وی گفت: ما امروز سه نشست مختلف داشتیم و این نخستین نشست حضوری ما از ماه اوت گذشته بود. ما اولین نشست خود را با آژانس دفاعی اتحادیه اروپا شروع کردیم تا وزرای دفاع بتوانند اجرای بازبینی سالانه درباره دفاع را بررسی کنند.

بورل ادامه داد: ما فرصت‌های همکاری را برای توسعه توانمندی، تحقیق و فناوری بررسی کردیم، بی تردید کار‌های زیادی است که می‌تواند انجام شود و ما تصویر روشنی درباره توسعه توانمندی در این زمینه داریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما سپس درباره منطقه ساحل صحبت کردیم. من به وزرای دفاع درباره سفر اخیر خودم به منطقه ساحل شامل موریتانی، مالی و چاد گزارش دادم. این سفر بعد از آن صورت گرفت که رئیس جمهورچاد کشته شد و این منطقه با یکی از مهم‌ترین بحران امنیتی و توسعه روبرو شد. تاکنون نظامیان و غیرنظامیان زیادی کشته شده اند و فکر می‌کنم باید تعامل خود را در این منطقه افزایش دهیم، زیرا ثبات منطقه ساحل برای امنیت اروپا مهم است.

جوزپ بورل گفت: ما همچنین درباره روسیه، افزایش نظامیان این کشور در منطقه الحاق شده کریمه و مرز اوکراین صحبت کردیم.

وی تصریح کرد: ما درباره کاهش تنش و اجرای توافقنامه مینسک به عنوان تنها راه برای حرکت به سمت جلو و راه حل سیاسی پایدار گفتگو کردیم، اما هنوز مشخص نیست که روسیه می‌خواهد به صورت کامل در این زمینه تعامل داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.