سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمان بندی واکسیناسیون کرونا بر اساس ردیف شغلی و سنی در ایران

زمان بندی واکسیناسیون کرونا بر اساس ردیف شغلی و سنی در ایران مشخص شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بهداشت از اسفند ۹۹ تزریق واکسن کرونا به هم نوعان ایرانی را آغاز کرده و تا کنون اندکی از افراد توانسته اند این واکسن را دریافت کنند، به همین ترتیب زمان بندی واکسیناسیون کرونا بر اساس ردیف شغلی و سنی در ایران به شرح زیر اعلام شده است.

فاز اول: حدود یک و نیم میلیون نفر

در فاز اول تزریق واکسن کرونا یعنی در اسفند ۹۹ کارکنان مستقیم تغسیل متوفیان کووید ۱۹، پرسنل آزمایشگاه‌های کووید و نمونه بردار‌ها و کارکنان خط اول حوزه بهداشت واکسینه شده اند.

کارکنان خط اول حوزه درمان و پزشکی، پرسنل عملیاتی اورژانسی کشور، مرکز نگهداری سالمندان، جانبازان و معلولین و کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت روستایی از اسفند ۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰ واکسینه شده اند و سایر کارکنان بیمارستان‌های بستری کننده کووید ۱۹ تاپایان اردیبهشت واکسینه خواهند شد که جمعا حدود یک و نیم میلیون نفر می‌شوند.

فاز دوم: حدود ۱۲ میلیون نفر

در فاز دوم واکسیناسیون کرونا حدود ۱۲ میلیون نفر واکسن را تزریق خواهند کرد.

واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال از اردیبهشت تا خرداد ۱۴۰۰ را شامل می‌شود. همچنین در خرداد و تیرماه ۱۴۰۰ گروه‌های سنی ۶۵ تا ۷۹ سال واکسینه خواهند شد که اولویت در ابتدا با سنین بالاتر است. همچنین تا پایان تیر ماه افراد ۱۶ تا ۶۴ سال که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند واکسیناسیون خواهند شد.

در تیر و مرداد ۱۴۰۰ گروه‌های سنی ۶۰ تا ۶۴ سال واکسن را دریافت می کنند.

فاز سوم: حدود ۴ میلیون نفر

گفتنی است که در فاز ۴ واکسیناسیون کرونا حدود ۴ میلیون نفر واکسن تزریق می‌کنند.

در مرداد و شهریور امسال ساکنان در زندان‌ها و مراکز تادیب، پرسنل پلیس، نظامیان و سربازان در پادگان ها، گرمخانه ها، کمپ‌های معتادین و مهاجرین، پرسنل بانک ها، حمل و نقل عمومی و آموزش واکسیناسیون می‌شوند و همین عمل در مرداد ماه برای معلمین و کارکنان مدارس انجام خواهد شد.

فاز چهارم: حدود ۴۰ میلیون نفر (با کسر جمعیت فاز دوم)

گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال در شهریور ۱۴۰۰ واکسینه می‌شوند و در مهر ۱۴۰۰ گروه‌های سنی ۵۰ تا ۵۴ سال و ۴۵ تا ۴۹ سال در اولویت دریافت واکسن خواهند بود.

در آبان ۱۴۰۰ هم گروه‌های سنی سی و پنج تا چهل و چهار سال به ترتیب از سنین بالاتر واکسن را تزریق می‌کنند، همین عمل برای گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال در آذر امسال انجام خواهد شد.

در دی ۱۴۰۰ هم گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال واکسن را دریافت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید

تولید واکسن اسپوتنیک داخلی تا ۲ ماه آینده


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
یک موردی در مردم ما رایج شده هر کسی یک نفر از بستگان یا دوستانش در آمریکا اروپا و....زندگی میکنه نتنها واکسن زده بلکه تمام کشور ها واکسن زدن بجز ایران .برای پی بردن به این دروغ ها چند دقیقه وقت صرف کنید در انترنت جستجو کنیدمیزان تزریق واکسن کوید 19در دنیا بصورت آنلاین که به لحظه میزان تزریق واکسن در هر کشور را نمایش میدهد آن زمان خواهید فهمید در رابطه با اینکه همه واکسن زدند و فقط ما نزدیم چقدر دروغ شنیده اید نتنها باور کرده اید بلکه به دیگران هم انتقال داده اید حتی نوع واکسن تزریقی مشخص است .اینقدر زود باور نباشیم
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
این همه پول اینترنت میدهید و وقت در نت تلف میکنید کمی هم در رابطه با رده بندی جهانی تزریق واکسن در سازمان بهداشت جهانی اروپا و آمریکا بخوانید تا اینقدر مزه نریزید و جو سازی نکنید واکسن در تمام دنیا بر مبنای دستور العمل خاص سنی و الویتی تزریق میشود
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مهر مدرسه ها باز نمیشه ؟؟
پدرمون در اومد با این تدریس اینترنتی
بخدا درس بچه ها دیوونه مون کرد !! معلم ها هم که مثل آدم سوال نمیدن همه اش کپی از اینترنت میکنن
ی سوالایی خارج از سطح بچه دبستانی میدن !
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالانم رایگان یا پول میگیرن اره خب پس چی اول پول میگیرن بعد واکسینه میشی فقط کارت ملی یادت نره که نخوای برگردیی
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو که ایران نیستی برات چه فرقی میکنه
مهدی
۲۳:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقا پس زیر۱۸ ساله ها چی ادم نیستن
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینا که باید کنکور بدن گذاشتید آخر از همه به جای اینکه اول باشن
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
رده سنی ۵۰ امروز بیش از ۵۰درصد مرگ و میرهای استان کرمان ر ا داشتن
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
این مملکت ففط کارگرای بخش خصوصی و کارخونه ها دارن
زیر فشار اقتصادی له میشن
تو واکسنم هیچ اولویتی ندارن
ایرانی
۱۸:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
من به پاس تجلیل از زحمات شهید فخری زاده ، فقط واکسن ایرانی "فخرا" (پس از پایان تست های پزشکی آن) را که حاصل زحمات آن شهید و همکاررانش می باشد، خواهم زد.
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
انگار از آدم میپرسن ببخشید شما چه واکسنی میل دارید ؟
اینا تا عده عظیمی از بین نره واکسن نمی زنند
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
من فقط واکسن ایرانی میزنم
سه نقطه
۱۶:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
بحبح ایشالا تا دی هزارو چارصد همه ی 18 تا24 ساله ها مردن
درسته دم انتخاباته حد اقل ی جور برنامه ریزی کنید امید ب زندگی تا انتخابات بمونه
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا نکنه
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
رعایت بکنید تا نمیرید دست از قرتی بازی هایتان یردارید
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دکتر و نمکی حرف گند تراز مدت خدمتش می زنه ایشون عملا در پایان دوره رایاست جمهوری هیچ مسؤلیتی ندارند و هیچ کاری هم برای مردم نکردند جز فقر و بیماری افسردگی و بدبختی و صد البته تفرقه بین والدین و خانوادها....علم و درایت ایشون فقط در حد همون درمان گلو در و اسهال هست بزرگتراز اون را با توکل به حضرت عباس و نه توکل به خدا پیش می برند
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر به نخبگان ایرانی اعتماد کنند و باسرعت از واکسن های ایرانی استفاده کنند خیلی زودتر از این میتونن کل کشور رو واکسینه کنند 5 واکسن در ایران به مرحله آزمایشات انسانی رسیدند با نتایج عالی با چه منطقی باید بریم واکسن رو دیگر کشورها گدایی کنیم با هزینه های سرسام آور در حالی که جوانان نخبه ایرانی بهترین هاشو میسازند؟!!!
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما از نخبگان هستید یا از تیم تحقیقاتی که اینچنین با اطمینان صحبت می کنید؟اگر این طور بود که می گویید قطعا واکسنی وارد نمی شد.
ایرانی
۱۸:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
واردات واکسن خارجی در این مقدار وسیع ، به خاطر کمبود و نداشتن واکسن ایرانی نیست بلکه به خاطر خالی کردن خزانه دولت و عشق خارج بودن دولت غرب پرست فعلی است که حتی واکسن انگلیسی که در خود انگلیس هم به خاطر نامرغوب بودن و لخته کردن خون انسان نمیزنند را در دوز بالا و از یک کشور دیگر وارد کشور میکنند. بخشی دیگر هم به خاطر تفکر منحرف بخشی از ایرانیان است که واکسن ایرانی را به خاطر فریب و تصویر سازی منفی حاصل از رسانه ها و فضای مجازی دشمن ایران، قبول ندارند و واکسن خارجی میخواهند.
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
این دولت برای واردات هر استعداد داخلی ای را که بتواند سرکوب میکند
حسین
۱۴:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
با سلام اینجانب دارای مشکل در ریه ها که شیمیای هستم وتا کنون جایی ثبت نام نکردم ولی مدارک پزشکی بیمارستانی بیمارستان بقیه الاه تهران از ریه چشم وپوست دارم در ضمن اینکه در زمان کار در اداره در محیط باز وسختی کار در سرما ریه هایم مدام خلطی میشود چند سال است که از اسپری وداروهای عفونی استفاده میکنم لطفا راهنمایی فرمایید
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
به همان بیمارستان مراجعه کن اگر درصد شیمیایی در حدی باشد که نیاز به تزریق واکسن داشته باشی واکسن تزریق خواهد شد
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خسته نباشید با این برنامه ریزیتون
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
برای چند گروه از شهروندان درجه یک کشور یادتون رفته تاریخ ذکر کنید. معمولا هم در بقیه موارد نسبت به بقیه ایرانی ها اولویت دارن:
۱- مردم مظلوم استان غزه
۲- مردم شریف استان لبنان
۳- مردم پاک استان یمن
...
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاش اندازه مردم این کشورها شرف داشتی
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
انسانیتم چیز خوبیه!
ما باید به مظلوم کمک کنیم،فرقی هم نداره چه مسلمان باشه چه غیر مسلمان
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
ایرانی باغیرت و نه آمریکایی
۱۸:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما آمریکایی ها (به علت روحیه وحشیگری) همیشه عادت به استکبار و استعمارگری در برابر کشورهای دیگر دنیا دارید.
از این گذشته ، همیشه می خواهید به دیگر کشورهای آزادی خواه دنیا (که برای ایجاد استقلال در کشورهای مظلوم دنیا و مقابله با استعمار آمریکایی شما، به آنها کمک میکنند) را با تهمت استعمارگری و تفرقه بین مردم آن کشورها ،تخریب کنید. کشور آزادی خواه ما ، وقتی با ابزار خودش امنیت مردم خود را تامین کرد، سپس برای رفع مشکل همه مردم مظلوم دنیا کمکشان میکند( چه با دادن موشک و چه با دستگاه ونتیلاتور و چه با واکسن ایرانی) . کشور ما جوانمرد است و نه مثل آمریکا و اروپای نامرد که در کنترل کرونا به مردم خودش هم رحم نکرد.
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
قطعا درمقابل تمام افراد و کشور ها و مردم منطقه مسئول هستیم و باید واکسن ایرانی ای که کشف کردیم به آنها به صورت رایگان بدهیم اگر ذره ای انسانیت داشته باشیم
ldghnd
۰۹:۲۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
شک نکن اول برا اونا فرستادن بعد به فکر ملت خودشون افتادن نمونه واضحش هند نمکی 80 میلیون جعمیت نمیتونه واکسینه کنه بعد دلش واسه هند میسوزه
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دم انتخاباته و وعده دادن ها شروع شده! می شه بکید این همه واکسن کی خریداری خواهد شد؟ بودجه اش کجا تعریف شده؟ اصلا کدوم تولید کننده ای در دنیا طبق این برنامه شما داره تولید می کنه که می تونه این حجم رو تا فلان موقع برسونه؟
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
جوونا همیشه آخرن
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
ماشاالله به این سرعت عمل
علی برکت الله
تا اونموقع فکر کنم کرونا دهها ملق زده و صدها جهش کرده باشه
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
رده سنی ۴۰ تا ۴۵ هم که داخل آدمها نیستند و زمانی براشون نگذاشتند. نکنه خوابتون برده
رضا
۱۳:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خجالت بکشین بابا مردم عادی بعد این گروه ها ، گناه کردن کارمند ، و نظامی نشدن ، اندازه کارگر افغانی هم نیستن که میگین اتباع خارجه
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
افراد اداری و نظامی و پرسنل های خدماتی و بهداشت و امداد و نجات و مهاجران و... بیشتر از مردم عادی در معرض این بیماری هستند و اگر آنها بیمار نشوند، درصد زیادی از مردمی که در جامعه و تعاملات روزانه با آنها در ارتباط هستند، مریض نخواهند شد و درصد ابتلا به کرونا به شدت افت میکند.
چرا انقدر دیدگاه بدبینانه و مغرضانه دارید؟
رضا
۰۱:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خداوکیلی خیلی مخی ، اگه شروع کنن به مردم واکسیناسیون عمومی بزنن دیگه این نظامی و پرستار و دکتر و وووو بیشتر درگیر نمیشن یا در گیر نمیشن تو خودت نگاه مغرضانتو درست کن
H
۱۲:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
انشاالله در ۳ روز آینده ۳ میلیون واکسن از چین وارد کشور میشه .
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
در خارج ۸۰ ساله ها توی اسایشگاه هستن و به همین علت لازمه واکسن زده بشن و توی ایران که بیشتر در خانه هستن اصلا در اولویت نیستن بهتره اسایشگاهها در اولویت قرار بگیرن
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا بیشتر راهنمایی کنید آیا پیامک میاد به گوشی ها که کی بیان به درمان گاها یا غیر حضوری هست بازنشستگان چه زمانی واکسینه میشن پس بازنشستگان شهریور واکسینه میشن
inche
۱۱:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
میگم چرا برا زیر 16 سال تو هیچ فازی واکسن نمیزنن
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
در کدام کشور زده اند نام ببر کاش بجای بازی کردن در اینترنت کمی فقط کمی تحقیق میکردی
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
کارکنان فروشگاه های زنجیره ای هر روز با بیشتر از 1000 نفر ارتباط مستقیم دارن ، ولی هیچ اسمی از اونا تو هیچ جایی نیس!!!
احمدرضا
۱۱:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام جالبه کارمندان محترم دادگستری ها درهیچ طبقه ای نیستن و جالبه بدونید شغل ما یکی از پر رفت و آمد ترین مراکز و ادارت کل کشور می باشه و متأسفانه تاکنون فوتی های زیادی هم داشتیم. مسئولین لطفا با بیماری ها غیرسیاسی برخورد کنید،ماهم شهروند این کشوریم،بجای شعار عمل کنید. همکاران با انتشار و تأیید حمایت کنید
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خب طبق همین جدول بندی هر کسی نوبت شد بره واکسن بزنه .
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
هركي هستي باش! سن و سالت رو نگاه كن ببين كي نوبتت ميشه! هرچي بيسواده استخدام كردن!
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا جالبه در شرایطی که محدودیت کرونا بود و همه کارمندا و مردم خونه هاشون بودن کارمندان مظلوم دادگستری در کنار پلیس سرکار بودن با تمام نفرات تا امنیت برقرار باشه و متاسفانه خیلی فوتی هم داشتند حالا نوبت واکسن اونایی ک 2 سال خونشون بودن و فقط حقوق گرفتن تو الویتند و اسمی از کارمند دادگستری نیست
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
طبق اخبار تاکنون کلا 3 میلیون دز واکسن اومده چجوری وقتی هر نفر دو دز می خواهد 80 سال به بالا را که 12 میلیون است را شروع کردید؟
؟
۱۲:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
۸۰ سال به بالا ۱۲ میلیون نفر ؟؟
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
12 میلیون 80 سال به بالا داریم ؟؟!!
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوازده میلیون نفر نیستند... یک میلیون و دویست هزار نفر هستند. یک صفر زیاد گذاشتی عمو!
حامد
۱۰:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
جالب ترین چیزی که آدم میشنوه این زمانبندی های تقلبی و دروغینه.
همسایه ما رفته کانادا پیش دخترش واکسن زده ، از همون فایرز که میگن خوب نیست.
اونوقت من که بیمار خاص هستم تو کشور خودم هنوز نمیتونم رنگ واکسن رو ببینم.
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
کانادا به حدی واکسن خریداری کرده که از یک ماه پیش به دلیل هراس از پایان تاریخ مصرف بخشی از واکسن ها ۲۴ ساعته واکسیناسیون را برای همه گروههای سنی انجام می داد،حتی اعتراض سازمان بهداشت جهانی از این حجم زیاد خرید واکسن را در پی داشت، اینقدر پولهای بی زبان چاپیده شده از دیگر ممالک به اون کشور وارد شده و ثروت بیکران باعث خرید حداکثری واکسن به میزان چند برابر جمعیتشان .
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
چاپيدن هم عرضه ميخواد! امثال تو سنگ كي رو به سينه ميزنن خدا ميدونه! ما خوبيم ، امريكا و كانادا بده!
خدا شفاي عاجل بده بهت
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
از اون همه واکسن خریداری شده فقط ۵ درصد رو گرفتن
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
جوانان و نیرو های کار رو بکشید.
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
در ایران اولویت فرق میکنه لطفا مثل کشورهای دیگه رفتار نکنید اونها کنکور و انتخابات در ایتده نزدیک ندارند تعداد واکسن هم خیلی کمه
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
تازه نحوه زندگی مردمش هم فرق داره با ما
و واکسن به مقدار زیاد هم دارن
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
قرار بود تا عید همه کشور واکسینه بشه
روسیه 60 میلیون دوز تا آبان تحویل بده و یا داخل ایران بسازه
واکسن برکت ماهی 18 میلیون دوز بسازه
سایر واکسنای داخلی هم اضافه بشن
از بقیه کشورها واکسن مختلف وارد بشه
حالا همه اینا با این سرعت لاک پشتی تزریق فقط کمی بیشتر از نصف مردم واکسن بزنن؟؟ یه روده راست این مسئولین ندارن
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچ وقت قرار نبوده پیش از عید واکسیناسیون عمومی انجام بشه .

لطفا حرف بی پایه و اساس نزنید
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
من ک چشمم آب نمیخوره بتونن این زمانبندی رو اجرا کنن
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اصلا این زمان بندی خنده داره چون فقط کشورهایی که پیش خرید کردن این حجم واکسن تا اون موقع میتونن تزریق بکنن امریکا تا الان 100 میلیون دز زده و به علت حجم بالای کار که هر نفر دو دز می خواهد تا دی ماه باید همچنان واکسن بزنه اونوقت ما را با امریکا در یک مدت زمانی قرار دادن ! ما نه واکسن داریم به اون حجم نه سرعت لازم برای تزریق!
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
حرف بی پایه و اساس نیست
هر مسئولی میاد یه حرف میزنه . وقتی رئیس جمهور میگه بیشتر مدارس پاییز باز میشه یا تا عید مردم باید ماسک بزنن یعنی تا عید همه واکسینه شدن
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
آیا مراکز درمانی واکسن خارج از این زمانبندی می توانند به مردم وقت واکسن بدهند ؟من شنیدم مرکزی در نارمک وقت داده است .
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
در فاز دو گفتن از خرداد ماه کسانی بیماری زمینه دارند ...واکسن میزند ...اما الان اردیبهشت هست بیماری زمینه دارند میزند یعنی همه بیماری زمینه دارند میزند به جز بیماری دیابت ...مگه دیابتی چه گناهی دارند ....تو استان کرمانشاه ...پیگیر باشین ...لااقل وزارت بهداشت واکسن شروع کرده با عدالت شروع کنه نه قشر خاصی مدنظر نداشته باشه

اول از همه کادر درمان شروع کنه
مسئول
۰۸:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
گروه سنی 40 تا 45 سال هم برند غاز بچرند .
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه پارگراف مونده به آخر رو بخون گفته ۳۵ تا ۴۴ در آبان ۱۴۰۰
ناشناس
۰۶:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
این ها توهمی بیش نیست
کرونا نا اخر سال دیگه هم تو ایران تموم نمیشه
ناشناس
۰۶:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه واکسن دارین ؟!
باران
۰۵:۴۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس 44 ساله ها چی ؟

چرا بعضی افراد رو واکسن مخصوص تاکید دارند موقع تزریق

مادرم بالای 80 ساله واکسن سینو فارم دریافت کرد نگرانم
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
نگران نباش، كم عوارض ترين تو ايران، سينوفارمه
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه پارگراف مونده به آخر رو بخون گفته ۳۵ تا ۴۴ در آبان ۱۴۰۰
ناشناس
۰۵:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دانش آموزا پس؟
یکتا
۰۵:۰۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا ماها که هم کنکور داریم هم امتحان نهایی باید فاز آخر باشیم؟!!
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
واسه اينكه فاز به فاز نشين!
ناشناس
۰۵:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر بجای واکسن های خارجی به واکسن های داخلی اعتماد میکردید و سریع واکسن ها رو به مرحله نهایی برسونید مطمئنا این زمان بندی بسیار کوتاه تر خواهد بود yjc یه تحقیق کن ببین واکسن روسی و چینی و انگلیسی و... در چه مدت زمان کوتاهی تولید و آزمایش شدند درحالی که تولید واکسن های ایرانی با کم لطفی مسئولین با سرعت بسیار کمی پیش میروند
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
برای اینکه داریم از روی واکسن چینی یا روسی کپی برداری می‌کنیم
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما بسازيم؟! عمو اينجا ايرانه! امريكا نيست! اشتباه گرفتي!
سحر
۱۳:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
واکسن میارن یه چیز میگید نمیارن یه چیز میگید!بنده خدا اگه به واکسن ایرانی بود ما تا پایان امسال منقرض میشدیم!فکر کردی واکسن درست کردن الکیه؟؟؟
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
واکسن های برکت و رازی تست سومشونانجام شد ولی انگار تو هنوز سرت زیر برفه .. این واکسنها خردادماه تولید میشه اون موقع تو باید کلا خودتو زیر برف کنی که سوزشت کم بشه
ایرانی باغیرت
۱۹:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
ننگ بر ایرانیی که بخواهد همیشه مرغ خارج براش غاز باشه. حداقل یه کم وطن پرستی را از مردم کشورهای خارجی یاد میگرفتید. متخصصان مختلف ئنیا در حیرت پیشرفت های ایران در ساخت واکسن کرونا ، در حیرت مانده اند و تحسین می کنند و یک سری از ما ایرانی ها همچنان بر حماقت خود و تحقیر توان ملی استوارند.
درود بر متخصصان زحمت کش ایرانی در زمینه واکسن کرونا و در زمینه های مختلف که برای کشور ما و سلامت و امنیت و رفاه ایرانی جماعت کار میکنند.
فقط واکسن ایرانی.
ناشناس
۰۴:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
گروه سنی ۳۹ تا ۴۵ سال هم که ادم نیستند واکسن بزنند؟؟؟؟ که تو هیچ کدوم از گروها زمانبندی ها دیده نشده اند
واقعا که مملکت ما گل و بلبل داریم
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه پارگراف مونده به آخر رو بخون گفته ۳۵ تا ۴۴ در آبان ۱۴۰۰
ناشناس
۰۴:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
یعنی به ۴۰ تا ۴۴ ساله ها اصلا قرار نیست واکسن بزنن!؟ البته نصف دهه شصتی ها هم بمیرن خودش کلی میشه...خخخخ
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه پارگراف مونده به آخر رو بخون گفته ۳۵ تا ۴۴ در آبان ۱۴۰۰
ناشناس
۰۳:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
احسنت به اینهمه تدبیر!!! یعنی ساکنین زندانها و مراکز تأدیب( خلافکارها) از بچه های ما،،، جگر گوشه های ما جونشون مهمتره، بچه های من تو این یکسال و چندماه، افسردگی گرفتن بس که تو خونه بودن و فقط خبرهای نگران کننده و مرگ و میر دوست و آشنا و در و همسایه رو شنیدن.
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
آدمی را آدمیت لازم است. بچه تو مثلا خیلی سالم و از نخبگان آینده است؟
مگر خودتان خیلی آدم حسابی هستید که مردم را به مشکلاتشان سرزنش میکنید.
للات
۰۳:۱۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
در نژاد پرستی رتبه اول دارید، هیچ جای دنیا در واکسن زدن
تفاوت قائل نشده الا ایران
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اولویت بندی به علت محدودیت ، معنیش تفاوت قائل شدن نیست . معنیش عقلانیت که تو و امثال تو به خاطر تعصب و خارج پرستی به هر قیمت ، ازش محروم هستید.
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
40 تا 44 سال آدم نیستن!؟!؟!؟؟!
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه پارگراف مونده به آخر رو بخون گفته ۳۵ تا ۴۴ در آبان ۱۴۰۰
ناشناس
۰۲:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خب اصلا مشخص نشد معلولین ساکن در منزل تو چه اولویتی هستن لااقل یه سایتی باشه طرف اعلام کنه مشکلش چیه بذارن تو اولویت
ناشناس
۰۱:۳۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
معلما میرن سرکار یا واکسن میزنند و در خانه تدریس می کنند؟
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس زیر۱۸سال چی ؟
H
۱۲:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
فعلا در سطح جهانی برای ۱۸ سال به پایین واکسن مختص این گروه نیست .
Mo
۰۰:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خانه سالمندان زاگرس شیراز رو نزدن چطور باید پیگیری کنیم