سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض دامداران به اختلاف قیمت تمام شده شیر با قیمت مصوب

جمعی از دامداران یزدی نسبت به اختلاف زیاد قیمت تمام شده شیر با قیمت مصوب و گران شدن روز به روز نهاده ها، اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  از جمله مشکلاتی که این روز‌ها دامداران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نبود نظارت دولتی بر اقلام مصرفی مانند نهاده‌های دامی، تجهیزات و دارو است.

واقعی نبودن شاخص تولید (یک کیلو شیر به ازای مصرف یک کیلو ماده خشک)، کیفیت پایین نهاده‌های دامی، همخوانی نداشتن و یکنواختی قیمت شیر با سایر استان‌ها بخصوص استان‌های همجوار از دیگر مشکلات دامداران است.

از دیگر مسایل و مشکلات پیش روی این صنعت می‌توان، گران شدن روز به روز نهاده‌ها در صورتی که قیمت شیر ثابت است و همچنین اختلاف زیاد و نبود همخوانی قیمت تمام شده شیر با قیمت مصوب، را نام برد.

غیب اللهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی به نحوه محاسبه قیمت تمام شده شیر اشاره کرد و گفت: قیمت شیر با ۳ روش، استفاده از نهاده‌ها با قیمت صد در صد دولتی، استفاده از نهاده‌ها با قیمت صد در صد آزاد و استفاده از ۳۰درصد نهاده با نرخ دولتی و ۷۰ درصد با نرخ آزاد محاسبه می‌شود که در هر سه مورد (به ترتیب حدود ۴۹۰۰ تومان، ۶۸۰۰ تومان و ۶۰۸۰ تومان) قیمت تمام شده شیر بیش از قیمت مصوب است.

او گفت: لازم است نسبت به اصلاح قیمت شیر فوری اقدام شود تا از ورشکستگی دامداران و کشتار دام‌های مولد و خروج آن‌ها از چرخه تولید در استان و کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.